14 maj 2012

Någon

I måndags var Felix på teater med dagisklassen. De var på "Historien om Någon" som handlar om en katt som har lämnat spår efter sig som leder till en garderob där katten gömt sig. Fröknarna berömde Felix för han sköter sig så bra när de är på utflykt och lyssnar och gör inget bus. Felix hade ritat av katten som var med i pjäsen.


Förra veckan var pappa Ola i Stockholm så jag både hämtade och lämnade barnen. De har varit så snälla hela veckan och Nelly har sprungit fram till mig och kramat mig hårt när jag hämtat dem på dagis. Allt går bra fram tills vi kommer till bilen och hon ska sitta i bilstolen då hon blir helt hysterisk och skriker och vill inte sitta still. När vi har kört bilen en stund lugnar hon ner sig igen.

I onsdags när jag hämtade barnen satt Felix och spelade spel med lille Jacob och fröken Ulrika. De spelade Fina Fisken där man ska slå med en tärning och få så många fiskar som möjligt. Jag och Nelly väntade på utsidan medan Felix spelade färdigt spelet. Nelly passade på att göra en kaka i köket där ute. Hon hade så roligt så hon ville inte alls åka hem sedan när Felix kom ut.



I fredags var vi och hälsade på lilla Alma, Adrians lillasyster som bara var två veckor. Nelly ville gärna vara framme och klappa på henne. Hon blev inte så sotis när jag höll lilla Alma som hon har blivit andra gånger som vi har träffat bebisar.


I lördags var jag och Ola och sprang Göteborgsvarvet och då passade mormor och morfar barnen så länge. De hade pusslat och målat en massa i målarböckerna. Morfar fick fullt upp i början då båda barnen skulle sitta i hans knä och måla och pussla.


Igår morse låg Nelly och solade inne i det nya vardagsrummet. En stund senare vaknade hon till liv igen och då var de igång och städade istället.



Igår var vi och firade morfar som fyller 65 år på tisdag. Jag klippte Felix innan vi åkte dit så han blev så fin i sin nya frisyr. Han fick använda sin skinnjacka för första gången och när han tittade på sig i spegeln sa han: "Mamma, jag ser ut som en popstjärna."




Idag när vi hade ätit middag så satt vi och gosade i soffan på övervåningen. Felix låg med huvudet i Nellys knä och hon klappade hans huvud. De är så söta mot varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar