10 augusti 2013

Mallorca

I natt kom vi hem efter en vecka tillsammans med barnens farmor och farfar på Mallorca, Port de Alcudia. Här kommer en hel del foton från vår vecka där.

Under veckan har det varit mycket bad i poolerna på hotellet och Nelly har till och med lärt sig att simma ungefär fem meter under vattnet. Hon fick med armarna väldigt bra också.

På lördagskvällen var det en tävling på scenen på hotellet och det var Lambo för barn. Jag frågade Felix om han ville vara med de andra barnen framme vid scenen och han sprang upp direkt till min förvåning. Jag fick dåligt samvete när jag insåg att han var inte alls medveten om att det var en tävling och att de andra barnen övat på det innan på Kids Club där inte Felix varit med. Han var duktigt ändå och kämpade så gott han kunde.

Pappa var också med när de var de vuxnas tur. Felix tittade noga på.
På måndagen var jag, Ola och barnen inne i Palma på Marineland och tittade på tre olika shower med sjölejon, delfiner och papegojor. När vi hade tittat på papegojshowen i tio minuter frågar Felix mig när showen börjar. Han satt nämligen och väntade på att de skulle använda det stora piratskeppet som var på scenen och som tur var började de att göra det i slutet på showen.

Vid entrén stod de och tog kort på alla gäster som kom in i parken. En i varje grupp fick hålla papegojan och det var Felix som fick göra det i vår familj. Nelly ville också göra det, men Felix förklarade för henne efteråt att det var bra att Nelly inte gjorde det eftersom hon är så liten och att det hade gjort lite ont att ha papegojan på armen.

På tisdagskvällen gick vi ut och kollade lite i affärer och satt mig och farmor Kim som fiskmat. Felix och Nelly tittade intresserat på när fiskarna simmade runt och åt på våra fötter. När vi hade gjort färdigt det åkte alla förutom jag (som shoppade) häst och vagn. Felix fick sitta där fram och det var han stolt över.

I onsdagskväll spelade vi minigolf på hotellområdet. Vinnaren blev allas vår lille Felix som med ett poängs marginal vann matchen.

På torsdagen var vi på marknaden i Inca och dit tog vi bussen allihop. Vi var där ett par timmar och åt lunch och shoppade och sedan bar det av tillbaka till hotellet för mer bad.

Här kommer lite andra kort från vår vecka....

Barnen fick underlägg till maten som de kunde rita på. Koncentrerad Felix.

Siesta på restaurangen i väntan på mat.

Vi köpte draken som är med i Super Mario till Felix

Felix skar upp tån lite i poolen en dag.

På väg till stan för att köpa en gosedjurs svamp till Super Mario.

Hej då hotell Viva Tropic

Sista dagen (igår) köpte Ola ett helt flamenco-kit till Nelly. Det var en klänning, klackskor, halsband, armband, rosett till håret och en solfjäder. Nelly var så stolt över sina nya klackskor och ville ha på sig dem direkt och sa att de var mycket mer bekväma än hennes tofflor. Hon sa också att när jag (som brukar ha klackskor) och hon går bredvid varandra kommer vi spela en melodi med våra klackskor.

Idag var vi på kalas för Karl som fyllde fyra år för drygt en vecka sedan. Barnen var lite trötta efter resan under natten och Nelly somnade i bilen på väg och var lite ledsen i början på kalaset men hon piggnade till efter ett tag. När vi kom hem märkte vi att hon hade glömt Pelle bä där men hon kunde somna trots det men det blev en liten ledsen min till en början.

I morse fick Felix smaka på ett av två äpplen från sitt egna träd. Äpplet var inte riktigt moget men hade ramlat ner på grund av att grenen gått av.