18 maj 2014

Vårcupen

Nu var det två veckor sedan som jag skrev och det har dröjt så länge eftersom jag var i Grekland med jobbet i fem dagar förra veckan.



Förra veckan var Ola på utvecklingssamtal för Nelly och de hade inga klagomål på henne. De sa att hon var omtänksam mot de andra i gruppen och att hon hade många kompisar. De tyckte däremot att Nelly måste öva på att inte ta så illa vid sig när någon exempelvis skrattar åt henne. Det tycker hon är jobbigt. De nämnde också att Nelly och Loke är så kära i varandra och de hade även en bild som tydligt visar hur mycket de tycker om varandra.


Förra fredagen hade Ola och barnen myskväll och åt pizza ute. De får också skämmas bort när mamma är borta och roar sig.


På lördag förmiddag var Felix på kalas hos Ebbas storebror Hugo. Det var i Diseröds gymnastiksal och de hade haft roligt på kalaset.



I lördags var barnen och Ola ute och sådde lite fröer som vi sedan ska sätta i de stora planteringslådorna. Det var fröerna som de köpte på Plantagen för två veckor sedan.


När jag kom hem förra söndagen kom Ola och barnen och hämtade mig på flygplatsen och barnen sprang fram till mig och kramade mig. Jag hade inte förväntat mig att de skulle reagera så mycket som de gjorde så det var en tårögd mamma som kramade dem. Nelly gick och pussade min hand hela tiden på väg till bilen. De fick lite presenter av mig redan i bilen. De fick bland annat var sin figur att hänga på sin väska. Nelly hade med sig sin glittriga giraff redan på måndagen till dagis men den satt inte på väskan så givetvis glömde hon den på dagis men som tur var hittade de den.

I veckan hade Felix skrivit en saga på fritids. Han kanske blir författare en vacker dag.


I onsdags ringde fröken Maria mig på jobbet och mitt hjärta hann att börja öka sina slag innan hon sa att allt var bra men att Felix hade sprungit in i en dörr och fått handtaget vid ögat. När jag kom och hämtade honom var han helt lila stackaren. När jag frågade honom om han hade haft för bråttom sa han att anledningen var att hans arm hade blivit så mycket längre så avståndet var längre. Hm, vet inte om den förklaringen verkligen stämde.


På onsdag kväll var jag och Nelly med Felix på första fotbollsträningen för säsongen. Han har längtat efter detta och han tyckte att det vår kul att få spela igen. Han har verkligen utvecklats sedan de tränade sist i höstas, men något som inte har förändrats är ansatsen han måste ta innan han lägger en frispark. Han springer över hela planen. När jag sa till honom i pausen att ha skulle passa sina kompisar lite mer så sa han att han gör det, men bara i nödfall.

I torsdags var det trädgårdsfest på Nellys dagis. Ola och Felix var där och grejade och åt grillad korv. Nelly planterade sin blomma och gick runt och vattnade.


Igår var det vårcupen och det var första gången som Felix fick vara med på det. De fick dela upp förskoleklasserna från Diseröd i två lag. Felix var med i Diseröd röd. Han var med i samma lag som sina kompisar Tobbe och Eric. De spelade fyra matcher och vann tre av dem. Felix gjorde totalt fyra mål och var väldigt duktig.


Hugo var också och spelade vårcupen med sitt lag Måsen











Felix och Tobbe är stolta över sin plakett
Efter att ha varit på Skarpe Nord hela förmiddagen åkte vi bara hem och vände för att åka in till Göteborg och titta på pappa Ola och morbror Joakim som sprang Göteborgsvarvet. Barnen tyckte att det var kul att titta men tyckte att det var lika skönt att åka hem igen.



Idag har nästan Tobbe varit och lekt med Felix hela dagen. Det har varit så mysigt att höra dem ha så roligt. Det är nog två trötta killar som lägger huvudet på kudden ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar