25 maj 2014

Inbjudningskort

I måndags läste Felix godnattsaga för Nelly när hon skulle sova. Det blev en Kråke-bok.


I tisdags skrev barnen sina inbjudningskort till sina barnkalas som de ska ha. Nelly har blivit väldigt duktig på att skriva sitt namn nu. Hon kan även skriva andra ord som exempelvis mamma, Felix och Ida. Hon kan också läsa vissa bokstäver som hon känner igen.




När jag hämtade barnen i fredags åkte vi och handlade precis som vanligt när det är fredag. Vi tog en liten vätskepaus utanför Maxi eftersom det var så varmt.


I fredags fick barnen fredagsgodis som vanligt men den här gången åt de nog lite väl mycket för godispåsen var nästan tom när jag kom och tittade till dem. Nästa vecka ska de få välja några bitar var så att de inte har en stor påse framför sig för då slutar det inte bra. Slutresultatet blev nämligen att Nelly kräktes, men vi vet inte om det var för det eller något annat.


Idag är det Morsdag och jag blev väckt av barnen med fina teckningar och en bok som Felix hade skrivit själv om en tiger. Han hade skrivit flera sidor och den handlade om att han tog med sig en tiger hem från ett zoo och gömde här hemma under sängen. Nelly hade gjort ett hjärta till mig på dagis. Hon visade det för mig redan när jag hämtade henne i onsdags men samtidigt som hon höll upp det för mig bad hon mig att inte titta.


I förmiddags åkte vi hem till mormor och morfar och firade både att morfar hade fyllt år och att det var morsdag. Alla barnens kusiner var där och vi fikade för fullt. Felix och Lucas spelade fotboll i princip hela tiden.








Barnen promenerar i Kungälv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar