21 juli 2014

Sommarlov på stranden

I tisdags var vi hemma och grejade hela dagen. Vi hade gräsrullarna till baksidan och de fick vi bära och rulla ut. Felix var duktig med att hjälpa till att rulla ut gräset och tyckte att det var kul att hjälpa till, men han frågar hela tiden hur mycket pengar han får.


I torsdags var jag och barnen en sväng på stranden men det var blåsigt och kallt så det blev inte så länge. Barnen tyckte inte att det var lika kallt som jag tyckte men när vi väl åkte hem verkade det som att de var nöjda med att komma in i värmen igen.


I fredags var mormor och morfar här och grillade med oss. Även farbror Joakim och barnen kom hit och åt med oss. Barnen var väldigt glada över att träffa sina kusiner igen. Felix och Lucas spelade fotboll och lekte massa annat och Nelly och Isabelle stängde in sig i Nellys rum och lekte med dockor.

I lördags fick vi också med oss pappa Ola, men han var en badkruka så jag och barnen fick bada medan han låg och solade på stranden.


Idag var vi också på stranden jag och barnen. När vi satt i bilen på väg dit säger Nelly att hon gillar sommaren mest för då kan man plocka så fina blommor. Felix svarar då direkt att han den värsta dagen på året är midsommarafton. Jaha, säger jag, varför då? Jo, för att man måste dansa runt midsommarstången och det är bara tråkiga låtar man dansar till, svarar Felix. Jag tror att vi ska låta honom avstå detta nästa år.

Idag fiskade Nelly många krabbor. Hon fick ihop nio stycken när hon till slut tröttnade. Hon vill inte fiska själv utan vill att jag är med och hjälper henne ta bort krabborna efter att hon fått upp dem.


I eftermiddags var Ola och Felix och köpte ett par målvaktshandskar till Felix. Han valde ett par vita och limegröna. Nu kan han stå i mål utan att få ont i händerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar