15 februari 2015

Sportlov i Rottne

I måndags (2/2) var jag och Nelly ute och fixade en chokladkartong till tant Eva som fyllde år dagen efter. Nelly fick skriva kortet och även lägga ner allt i brevlådan. 



När jag kom och hämtade Nelly i på dagis förra onsdagen var hon ledsen eftersom Ebba och Carolina fick leka med vatten och Nelly fick inte vara med eftersom hon skulle åka hem. Jag fick henne glad igen när jag sa att hon får leka hemma i badkaret istället. 


Förra fredagen (6/2) var Nelly hos ögonläkaren för att se hur synen blivit nu när hon fått glssögon. Läkaren var nöjd med den synen hon hade och hon kunde nästan läsa alla bokstäver som var på nedersta raden.



Förra lördagen (7/2)var vi och tittade på genrepet för melodifestivalen inne på Scandinavium på eftermiddagen och efter det åkte vi på fyraårskalas för Ingrid. Felix fick upp ögonen för Skylander på Playstation vilket han inte varit intresserad av innan. Nu önskar han sig det och sparar pengar till det. 








Förra söndagen efter innebandyträningen var det dags för Felix att åka på kalas för Tobias. De var på bio, Big Hero 6, och åt sedan på Mc Donalds efter bion.




När jag fyllde år i måndags hade barnen ritat teckningar till mig och Nelly hade även gjort ett fint halsband till mig.



I veckan har det varit sportlov och det tillbringade barnen hos farmor och farfar. De åkte dit efter att ha grattat mig på min födelsedag på måndag morgon och stannade där till fredag. Det är tur att de får åka dit ibland så att de får pyssla lite roliga saker. Den här gången gjorde Felix ett eget spel och Nelly en snygg fågel. 







Farfar Bengt och Felix var ute på geocashing på tisdag kväll. Felix tycker att det är spännande att vara ute när det är mörkt. Det var meningen att även Nelly  skulle med men hon blev för trött och ville vara kvar hemma. 



Nelly fick ont i magen när hon var i Rottne och vi misstänker att det kan vara laktos som magen inte gillar. Nu är det laktosfri mjölk som gäller och hon verkar tycka att det är spännande för hon vill dricka mjölk hela tiden nu. 

Både Felix och Nelly fick legopresenter av farmor och farfar. Båda blev väldigt glada och Nelly vägrade tydligen gå och lägga sig innan hon byggt ihop alla delar.





Igår (14/2) hade vi lite kalas här för mig och då var även barnens alla kusiner här. De hade roligt och lekte hela kvällen. De var bara nere hos oss när vi skulle äta och även när det var melodifestival. De satt och lyssnade på alla bidrag men tittade inte på hela programmet.





Idag var Tobias här och lekte med Felix hela eftermiddagen. De hade spelat pingis och fotboll nästan hela tiden.

Ikväll när Nelly skulle gå och lägga sig ville hon att Felix skulle läsa för henne.


1 kommentar:

  1. Hej! Om du har kvar semelbodyn så skulle du kunna tänka dig och sälja den dagen till ära? :)

    Glad fettisdag!
    Mvh Caroline

    SvaraRadera