24 augusti 2010

Felix på utflykt

Idag har varit en stor dag i Felix liv. Han fick ta med sig sin ryggsäck till dagis och ha matsäck med sig för att bege sig ut på utflykt med sin nya avdelning Snöflingan. I ryggsäcken låg hans favoritmacka och det är den så kallade "fammo-mackan", vilket är ihoprullat tunnbröd med räk- eller skinkost.

Utflykten blev inte så lång eftersom stormen och regnet hann komma in över Kungälv. Men, med tanke på att alla barnen stod förväntansfulla med sina ryggsäckar så hade inte fröknarna hjärta till att ställa in utflykten. Det blev en kort tur till en lekplats som låg i närheten. Alla barnen verkade nöjda över det här och Felix var extra nöjd för lekplatsen hade en klätterställning.

När jag frågade Felix om det var gott med "fammo-macka" tittade han på mig och såg besviken ut och sa:
- Det fanns ingen "fammo-macka". Vi hittade inte den så jag fick äta banan.

När jag kollade i väskan när vi kom hem såg jag detta:



Jag hade lagt lådan med mackan i ytterfacket i ryggsäcken, eftersom det är ett kylfack där. Stackaren hade inte tittat där och antagligen inte fröknarna heller. Får så ont i hjärtat när jag tänker på det.

Efter dagiset idag var det dags för att köpa nya stövlar till Felix för de som finns på dagis är i storlek 25 och nu köpte jag storlek 28. Tänk att han har växt så mycket sedan i höstas.

1 kommentar:

  1. Visst går det undan! Maija hade 24 på sina stövlar och förra veckan fick vi köpa storlek 27. Nästa uppgift blir att hitta nya vinterskor och se om förra årets overall i storlek 98 räcker en säsong till eller inte.

    SvaraRadera