26 augusti 2010

Lika barn leka bäst

Idag är det torsdag och det betyder att Felix går på dagis mellan klockan 9-14. Då passade jag och Nelly på att hälsa på hos mormor och morfar en stund. Sedan var det nästan bara till att åka hem och vända igen och hämta Felix. Jag förstår inte att de timmarna kan gå så fruktansvärt fort. Felix var så trött när vi hämtade honom. Han behöver egentligen sova middag, men det gör de inte längre på den avdelningen han är på nu. Jag behöver bara sätta nyckeln i bilen så somnar han. Stackaren! Jag lät honom sova i över en timme när vi kom hem för jag tycker synd om honom som ständigt är trött. Konstigt bara att han inte kan sova längre på morgonen.

Efter middagsluren ville Felix spela ett av sina dataspel, Kalle Kunskap. Han tycker att det är så roligt. Han har blivit jätteduktig på att klicka med musen, förstå hur spelet är uppbyggt och till och med sätta på och stänga av det helt själv. En station i spelet är att man ska färglägga figurer genom att klicka på färger på en palett och då ska alltid jag bestämma vilken färg det ska vara på de olika sakerna. Då brukar han svara mig; "Ja, då fixar jag det mamma...... med ett klick!"




I morse rev Nelly sig på pannan, eftersom naglarna envisas med att växa ut så fort. Felix tyckte så synd om henne när han såg detta så han såg helt förstörd ut. När jag kom och hämtade honom på dagiset, vad ser jag då?! Jo, en Felix som har rivit sig själv, precis så som Nelly gjorde. Vi frågade honom varför och då svarade han att han ville se ut som Nelly. Ja, det är väl så att "Lika barn leka bäst".

Här sitter de två pannrivna barnen

3 kommentarer:

  1. Han är för go storebror Felix! Sympatiserar med syrran när hon fått sår i pannan. Awww! :D

    SvaraRadera
  2. Godisar, det är ju riktig syskonkärlek!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Riktig syskon kärlek! Vad stor Nelly har blivit! Riktiga sötisar! Kram Marina

    SvaraRadera