2 december 2012

Mamma borta en vecka

Under förra veckan köpte Ola simfötter och cyklop till Felix. Han var tvungen att gå runt och prova simfötterna i vardagsrummet.


Felix har gjort en fin citronfjäril i lera som hängde så fint på väggen på dagis.


I torsdags var det föräldramöte på Nellys avdelning och mitt under mötet var det en mamma som kommenterade att hon tyckte att Nelly var så underbar och social. Efter det att hon sagt detta säger fler föräldrar samma sak. Oj, så stolt man blir över sin lilla tjej när människor säger sådant.

Förra fredagen den 23 november fick bärgningsbilen komma och hämta vår Passat på morgonen. Jag hade råkat tanka bensin istället för diesel så den fick inte köras. Barnen tyckte att det var spännande att titta på när bilen fraktades bort. Felix stod och lyssnade på radion som bärgningsmannen lyssnade på och Nelly stod bara så fint och tittade med handväskan på armen.


Efter det att jag hade hämtat barnen på dagis på fredagseftermiddagen gick vi och fikade eftersom jag snart skulle åka iväg en vecka. Felix bestämde sig för en grön groda och Nelly en kanelbulle. Felix satt och frågade mig hela tiden vilken av deras fika som jag tyckte var godast. Det går inte att svara på en sådan fråga för vad jag än säger så blir det fel så jag fick säga att grodan är finast men bullen är godast och det blev bra.


I lördags var Felix duktig och byggde en hel ambulans av lego helt själv. Han har faktiskt väldigt bra tålamod om man bara låter honom sitta där i lugn och ro. Det är vår duktiga kille det!



På lördag eftermiddag åkte vi och hälsade på lilla Elin, Oscars lillasyster. Hon var så liten och söt och Nelly blev stormförtjust. Felix och Oscar sprang mest runt och jagade varandra.



I måndags när barnen och Ola åkte till dagis frågar Felix, "Hur stavar man kär?" När Ola berättar det sätter sig Felix och bokstaverar K-Ä-R. Han sitter och bokstaverar i över fem minuter. När de kommer fram till dagis springer Felix in och skriver upp de tre bokstäverna. Sedan går han och tittar på Mollys namnlapp i kapprummet och skrev det på lappen och skriver under med sitt namn. Han lägger sedan lappen i Mollys skåp. Molly hade sagt tidigare att hon älskade honom mest.

Förra söndagen åkte jag iväg till Florens och kom hem i fredags (förrgår). När jag kom hem så hade barnens farmor och farfar kommit. De skulle vara här hela helgen och barnen var så lyckliga över att äntligen ha dem här.

De byggde massa med lego och läste böcker med mera. Det är så kul att se hur mycket barnen tycker om att ha dem här.



Vi var tvungna att testa vår 3d-tv


 Igår (lördag) var det avslutning på Felix gymnastik. När det är avslutning får hela familjen följa med in och leka och det tyckte Nelly var roligt. Felix däremot tyckte inte att det var så roligt. Han ville inte vara med på så många gruppövningar, men däremot när han fick springa runt själv. När de satt i ringen och gymnastiken var slut och de skulle avsluta allting säger Felix helt plötsligt, "Jag ska sluta gymnastiken nu och börja med fotboll istället." Det blev en pinsam tystnad och sedan fortsatte fröknarna prata igen. Det var det enda som Felix sa, han svarade inte på frågan vad han tyckte var roligast på gymnastiken utan satt bara helt tyst.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar