1 januari 2013

Nyårshelg

I lördags var vi hemma hos mormor och morfar och åt lunch och där var även alla barnens kusiner. Felix hade på sig den fina skjortan som han fick i julklapp av mormor och morfar och det var en fluga som tillhörde den och det gillar Felix. Han blev så stilig. Nelly hade på sig sin kjol som hon fick i julklapp.






Kusinerna lekte och hade det roligt hela eftermiddagen och Felix fastnade för att spela Svälta räv.



När vi kom hem invigde Felix brandmanspyjamasen som han fick i julklapp.


I söndags var min jobbarkompis Camilla här med sin familj. Amanda är jämngammal med Felix och Rasmus med Nelly. Barnen lekte väldigt bra och de var helt svettiga när det var dags för dem att åka hem.



Felix och Amanda sprang runt och pratade om hemlisar och det var att Amanda ville ha kaka. Självklart fick det så jag dukade fram med syltkakor till alla barnen på golvet och de fick ha en liten extra fikastund tillsammans.


På morgonen på nyårsafton satt barnen och gjorde pärlhalsband. Nelly är väldigt pricksäker och lyckades med de flesta av pärlorna. Hon har ett oerhört tålamod och ger inte upp i första taget.


Strax före lunch kom familjen Sagvall och lilla Astrid som är fem månader fick mycket fokus. Både Nelly och Felix var fascinerade över att få vara med henne. Felix fick till och med den stora äran att hålla henne när de satt i soffan.


När Nelly satt i Anders knä klappade hon honom på huvudet och frågade honom, "Var är ditt hår någonstans?"






Efter att vi hade ätit middag fick barnen sätta sig på övervåningen och titta på Ice Age 4 med en varsin godispåse. Efter en timme hade lilla Nelly somnat i soffan och då var klockan nio och det är ungefär två timmar längre än vad hon brukar vara vaken.



När filmen var slut så hjälpte jag Felix att ta av sig sina kläder och sätta på honom pyjamasen. Han började bli så trött så jag kände att jag skämde bort honom lite. När jag hade tagit på honom pyjamasen säger han, "Åh, det här kallar jag service mamma!"

Felix lyckades vara vaken till tolvslaget. När jag ville att Ola skulle ta ett kort på oss under fyrverkerierna säger han, "Det är så vackert så jag vill inte missa något."



I morse åkte alla nyårsgäster hem och Nellys favorit Anders fick leka med Nelly hela förmiddagen innan de åkte.


Idag har vi varit hemma hos familjen Ek. Felix och Henrik satt och byggde med det lego som Henrik fick av oss i försenad födelsedagspresent. Nelly och Maja lekte med de leksaker som Maja hade fått i julklapp. Nelly blev förtjust i Majas gunghäst och satt och gungade på den väldigt mycket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar