10 februari 2013

Mamma San fyller år

I torsdags när Ola och barnen åkte hem från dagis och de åkte förbi gatlyktorna frågade Felix vem det är som tänder dem. När Ola förklarade att det sker automatiskt funderar Felix en stund och frågar sedan, "Men varför är tomat med i automatiskt?".

Natten mellan torsdag och fredag vaknade Nelly och hostade och kräktes. Hon gick upp till hallen och kräktes på golvet där och lyckades undvika sängen. Det var nog första gången som det hände att vi inte fick bädda om i sängen mitt i natten. Vi var nästan säkra på att kräkningen berodde på att slemmet i halsen kväljde henne men vi vågade inte chansa så jag och barnen stannade hemma från jobb och dagis på fredagen. Det visade sig sedan att det var slemmet som gjorde det och inte att hon var magsjuk som tur var.


Medan Nelly sov middag satt jag och Felix och klippte ut bilder ur tidningar som vi klistrade upp på vita papper. Felix brukar göra det på dagis och håller på att göra en Skrattbok där. Jag kom på att vi kunde göra var sitt spel och använda bilderna till detta, men det gjorde inte Felix utan han skrev bara på sitt, men på mitt spel blev det både bilder och text. När vi spelade våra spel sedan vann Felix på mitt spel och jag vann på hans spel. Det var rättvist.


I lördags fyllde jag år och då kom barnen upp och sjöng så fint för mig. Felix hade gjort en fin blompärlplatta på dagis till mig. Han var så stolt när han hade gjort en egen present till mig.




På eftermiddagen kom morbröderna med familjer och mormor på kalas. Morfar, Diana och Lucas var sjuka så de kunde inte komma. Barnen lekte så bra hela eftermiddagen och kvällen och de bråkade i princip ingenting.



När alla hade åkt hem fick barnen lite lördagsgodis. Felix fick en klubba som man kunde lysa med, men själva klubban var tydligen inte så god enligt Felix.


Idag var vi och åt på Kinarestaurangen i Kungälv för att fira att jag fyllde år. Barnen är väldigt förtjusta i fiskarna som simmar runt i det lilla akvariet.




Nelly och Felix gillar att springa runt och busa med varandra och så även idag. Nelly gillar att reta sin storebror.


Ikväll satt barnen och lyssnade intresserat på ett barnprogram om huvudvärk. De satt och kände på sina nackar och rullade på sina axlar precis som mannen i programmet sa åt dem att göra. De var så söta när de satt där och såg koncentrerade ut.


När Nelly hade gått och lagt sig passade Felix på att sitta på båda puffarna för att vara i samma höjd som tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar