5 maj 2013

Hemma utan mamma

I fredags morse förra veckan åkte jag till New York så barnen var hemma med pappa under fem dagar. På fredag eftermiddag var Ola och barnen på Maxi och där var det en aktivitet att barnen fick dekorera sin egen muffins och det ville självklart också Felix och Nelly göra. De smakade tydligen gott också. De stötte även på M&M-mannen på Maxi, spännande handlingstur.




På fredagskvällen kom farmor och farfar, men när de kom hade barnen somnat, men Nelly vaknade när de kom. På lördagen var de hemma och grejade och festade till det med tårta, till barnens förtjusning.




På söndagen var de iväg på utflykt och skådade fågel ute i det kalla och blåsiga vädret. De såg bland annat vitkindad gås, strandskata och tofsvipa. De letade även efter "skatter" så kallad geocaching.





Felix var och kröp runt under altanbordet och satte handen på något och blev då helt blodig. Det visade sig att det låg en jättestor fästing där som antagligen hade suttit på något djur och ätit sig mätt.



Veckan när jag var borta  flöt på bra här hemma. Ola fick till och med hjälp med att väcka Nelly av vår egna lilla barnskötare Nelly.


Felix fick även sitt nya ställ till ipaden så att han inte får så ont i nacken när han sitter och tittar på den.


De här söta korten fick jag på barnen när jag var iväg. Hemlängtan blev inte mindre när Nellys bedjande ögon tittade på mig.



I onsdags eftermiddag kom jag hem och barnen sprang fram till mig och var glada att se mig. De hade ballonger och Felix hade gjort en teckning till mig med två fjärilar, tydligen var det en tistelfjäril och en citronfjäril. Jag började med att dela ut de presenterna jag hade köpt. Barnen fick varsina converseskor, Nelly dockor och Felix lego och även en hel del kläder.




Nelly kör runt med sina nya dockor


I helgen har vi varit ute nästan hela tiden. Felix ordnade så att han och Nelly campade på altanen och det gjorde han med hjälp av att dra ut alla stolsdynor ur dynlådan. De gick in och hämtade sina gosedjur så att de skulle kunna somna, men de sov mest räv.



Idag (söndag) var det dags för två kalas. Först klockan tolv var Felix bjuden till Molly på bowlingkalas. Han övade lite här hemma under helgen. Han fick tre spärrar och kom tydligen på andra plats.





Efter bowlingkalaset åkte vi till Eddie som hade ettårskalas. Där var även Hugo som Felix hade längtat efter. De stod mest och sparkade boll till varandra.

Felix är nöjd över sin fotbollsspark han fick till





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar