6 oktober 2013

Kalendermakaren

En morgon i veckan när vi åkte till fritids och dagis spelades den gamla låten "Wake me up, before you go go...". Felix undrar först om den har varit med i melodifestivalen, men det säger jag att den inte har och då säger han att den är jättebra och att jag måste höja stereon, sedan diggar han rejält.

Igår var det ingen bra dag för Nelly. Hon gick runt och var både trött och ledsen hela dagen. Det är väl bara att vänta och se om hon börjar bli sjuk. På eftermiddagen igår var det dags för kalas för kusin Alexandra som fyllde 5 år. Jag kom på Nelly med att stå vi kakfatet och äta ett par kolakakor utöver den som jag hade gett henne, busfia.



Igår gjorde Felix en egen kalender. Han sprang och kollade på kalendern i köket för att se hur många dagar respektive månad har. På eftermiddagen igår sa han att han längtade till nästa dag så att han får stryka första dagen i sin kalender.

Idag har vi varit ute och lekt en stund och Felix hjälpte till att sopa upp löv från altanen. Vi passade även på att äta lite mellanmål ute i det fina höstvädret.





Nelly har fått utslag på benen som vi inte vad det är. Det kliar på henne och hon vaknar på nätterna av det. Går det inte över om ett par dagar får vi åka in med henne till vårdcentralen.


Vi lekte med Nellys pappersgrej som de gjorde på dagis där man först säger en siffra och sedan väljer en färg och läser under den färgen och där står det vad man ska göra. Det stod bland annat att de skulle stå på huvudet och det gjorde de galant.


I eftermiddags rensade jag och Felix upp i hans rum och sorterade ut en massa gosedjur som inte Felix leker med längre. Under tiden var Ola och Nelly nere på nedervåningen, men när vi kommer ner efter ett tag frågar jag Ola var Nelly är någonstans. Han säger då att hon nog är och leker i vardagsrummet men där var ingen Nelly. När jag får lite panik och ropar efter henne och inte får något svar tittar jag lite mer noggrant i Nellys rum och där ligger hon, och sover.


Idag var det friidrott på schemat på Knatteskutt. De övade på reaktionen inför att springa ett lopp, de hoppade sedan både längd- och höjdhopp. Felix tycker att det är väldigt roligt med Knatteskutt och räknar ner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar