19 januari 2014

Pannkakskungen

Natten till tisdagen kom det snö! Det var en enorm lycka hos barnen och de hade givetvis sett fram emot att åka pulka. Det glömde jag av och när jag lämnade Nelly på dagis och vi kom samtidigt som hennes kompis Ida och såg att hon hade med sig pulka och hjälm blev Nelly jätte ledsen eftersom inte vi hade med det. Oj, vad det kändes i hjärtat på mig när hon blev så ledsen, men som tur var löste fröknarna så att hon fick låna hjälm och pulka. Nu har båda barnen pulka och hjälm på dagis och fritids.

En kväll i veckan var jag tvungen att stå och titta länge på våra barn när de låg och sov. Tänk att man kan vara så söt när man sover.



I fredags ville barnen ha pannkakor till middag och det fick det bli. Felix var så duktig och gjorde smeten helt själv. Jag fick bara säga till honom hur mycket han skulle ta av respektive ingrediens. Han fick knäcka äggen i en liten skål bredvid eftersom vi fick ta bort lite äggskal som hamnade där i när han knäckte äggen.


När fredagsgodiset skulle upp i skålar ville Nelly ha sitt i sin egengjorda skål hon gjort i lera på dagis.


Ola hade med sig en grej när han kom hem på kvällen. Han hade köpt en slags sele som Felix kan ha på sig när han står här inne i vardagsrummet och trixar med sin boll. Det är ett rep som man fäster i bollen så att den kommer tillbaka till honom igen. Det var nästan så att han ville ha selen på när han gick och lade sig.


I lördags morse var Ola nere och plockade bort ändå mer skräp som vi har stående i källaren. Vi fick då fram min orgel som varit täckt med saker. Felix fastnade för den direkt och satt och spelade en bra stund. Han satte på ackompanjemang och verkade fastna för bossanova.


I lördags var jag och barnen ute och lekte i snön här på tomten och de fick åka lite snowracer i vår backe som går upp till huset, men det gick inte så fort eftersom Ola hade skottat den. Efter ett tag tröttnade Felix på att det inte gick tillräckligt fort och ville åka till en större backe. Vi satte oss då hela familjen och åkte till fontinbacken. Där åkte vi allihop och hade kul en stund.




Idag var Nellys dagiskompis Ebba här och lekte på förmiddagen. Hon hade också med sig sin storebror Hugo som lekte med Felix. Felix och Hugo gick också ihop på dagis ett år. Nelly längtade efter att Ebba skulle komma hit och hon sa "jag tycker om så mycket att leka med Ebba".



Vid lunch idag kom mormor och morfar hit och åt lite med oss. Efter en timme kom även Jocke, Lucas och Isabelle. Nelly och Isabelle lekte hela tiden och verkade ha väldigt roligt. Felix och Lucas lekte också och de var bland annat nere i källaren och spelade på min orgel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar