2 februari 2014

Sminkös

I onsdags hade Nelly skrivit en saga till sin teckning som hon hade ritat. Hon hade sagt till en fröken vad hon skulle skriva.


När jag hämtade Felix från fritids i torsdags hittade vi inte hans ryggsäck någonstans. Vi åkte till skolan och letade men där fanns den inte heller. Jag sa till Felix att han måste vara rädd om sina saker och försöka komma ihåg vart han lägger sakerna. Han sa att han visste att han hade hängt den på kroken men lät ändå lite osäker. Dagen efter fick vi svar på frågan och det var att Tuvas pappa hade tagit fel ryggsäck så när Felix kom på fredag morgon hängde den så fint på kroken igen.

Igår var det dags för årets första deltävling i melodifestivalen och den fick Felix vara vaken och titta på. Han satt och kommenterade låtarna och på en av dem sa han, "om han sjunger lite fortare blir det bättre i takt till musiken".


I morse sminkade jag Nelly med lite ögonskugga och mascara. Jag lovade henne att jag skulle göra det någon gång under helgen. Det hon tyckte bäst om var att ha på sig lite läppstift.



När vi kom hem efter att ha varit ute på lite ärenden var barnen ute och lekte länge ute i snön. Felix tog en glasslåda och använde som hjälpmedel till att bygga en fin mur. Nelly hade som projekt att fylla sin pulka med snö.



När de kom in igen fick de ta ett gemensamt bad och som resultat av det var ett genomblött badrum efter allt bus.


Ikväll skrämde Felix mig när han kom springande i hallen med en leksaksmotorsåg och en mask över ögonen. Han tyckte själv att han såg cool ut.


Felix satt och lekte på paddan lite nu innan han gick och lade sig och då var det i appen Toca Hair Salon. Han gick och visade Ola att han hade gjort en kopia av pappa Ola. Ja, det var faktiskt inte helt olikt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar