28 september 2012

1-305

Natten till i onsdags vaknade Nelly strax efter tre och sa att hon hade bajsat. När Ola tittar efter henne märker han att hon har klättrat ur spjälsängen gått ut i hallen och in på toaletten och satt sig på toaletten och dragit ner byxor och blöja. I toalettstolen ligger det små bajskorvar. Det var inte dåligt gjort av henne!

I onsdags när jag kom till dagis gick Felix och räknade. Han var på 300 och enligt fröken Ulrika hade han gått runt i en halvtimme och räknat, men gjort lite avbrott ibland för att plocka upp leksaker och annat. Han fortsatte ända tills vi åkte till Lekia och köpte lite presenter. Även barnen fick varsin liten sak. Felix valde en legobil och Nelly fick ett eget nytt Bamsepussel. Hon har blivit riktigt duktig på att pussla. Pusslet har 16 bitar och hon behöver lite hjälp med vissa bitar. Felix däremot behövde ingen hjälp alls med hans bil, inte ens med att sätta på klistermärkena.






I torsdags var Felix grupp Fjärilarna på utflykt till Universeum. De var på deras utställning om småkryp vilket var mycket uppskattat hos Felix. Felix fick beröm av fröknarna för att han är så duktig och lyssnar på dem när de är iväg och att han kan så mycket om djur. Vi är stolta över vår duktiga kille.

I morse när Ola lämnade barnen på dagis så hade han kramat dem hejdå i lekhallen. När han hade gjort det stod lilla Ida bredvid så han gav henne en kram också, men det var inte populärt hos Nelly. Nelly puttade bort Ida och sa, "Min pappa!!". Ja, ibland har hon lite svårt att dela med sig.

I eftermiddags när Felix satt på toaletten och ropade att han hade bajsat och jag kom in till honom sa han, "Mamma, jag tycker vi ska ha en klocka här som jag kan trycka på när jag är färdig så att ni kan komma in till mig."

Ikväll när Felix spelade på Olas Ipad hittade han ett nytt spel med grisarna på Angry Birds. Spelet kostade 22 kr läste Felix och när han bad Ola ladda ner det sa han att han betalar det själv med hjälp av pengarna i sin spargris. Han sprang sedan upp och hämtade den och räknade fram till 22 kr och betalade Ola. Det är bra att han lär sig att saker och ting kostar pengar, men lite ont i hjärtat gjorde det när han stod där och tog av sina stackars kronor.



Ikväll höll jag på att sortera upp gamla kläder och såg då pyjamasen som farfar Bengt köpte till Felix när han var nyfödd. Oj, så mycket han har växt sedan dess!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar