28 oktober 2012

Pärlande

Felix var hemma från dagis i måndags och tisdags. Ola fick vara hemma med honom och det var tur för Felix att det var Ola som var hemma för han köpte hem mycket gott, både glass, bullar och kakor. Till slut fick han nog över att vara hemma så han frågade Ola lite ledsamt om han kommer att gå till dagis innan han fyller sex år.


När Felix var hemma passade Felix på att göra en flaggstång av ett spel och sitt spidermanpussel. Han kallade det för en spidermanflaggstång.


I tisdags var morfar här på kvällen och hälsade på en stund. Felix gav honom en citronfjäril som han hade pärlat under dagen.



I onsdags var febern över och det var tur eftersom de skulle ta skolkort på dagis. Ola fick göra i ordning barnen eftersom jag var i Stockholm och tofsarna hamnade väl inte riktigt som jag hade tänkt mig, men gulliga var de i alla fall.


I onsdags eftermiddag när vi satt och åt middag tog Felix sig på snoppen och sa, "Min snopp vill ha snippor så jag trycker på den. Den är kär." Hmm ska det verkligen börja så här tidigt?

Felix fullkomligt älskar att sitta och pärla och vi har köpt lite fler pärlor och pärlplattor till honom så det är nästan det enda som han gör nu. Felix frågade Ola i torsdags om han fick pärlor för att han inte skulle spela så mycket på paddan. Han är inte dum den lille Felix.


Innan Felix skulle gå och lägga sig i torsdags berättade Felix för Ola att Molly skulle leka med honom hela dagen i morgon på dagis. Det var en lycklig Felix som fortfarande är så förtjust i Molly och tycker hon är den sötaste flickan på dagis. Felix berättade för mig häromdagen att Tindra nog är kär i Felix, men att hon inte vet riktigt än.

I torsdagskväll när Nelly städade bort sina leksaker och skulle bära iväg med dem och råkade tappa lite utbrister hon, "Herregud!" Hon börjar få bra ordförråd nu.

På fredag eftermiddag åkte jag och barnen in till Kungälv så att de fick leka på lekplatsen vid ankdammen en stund. Nelly fick jag ha koll på för helt plötsligt hade hon klättrat högt upp i lekställningen.

 


I fredags hade vi tacos här hemma och Nelly satt kvar hur länge som helst och tömde tomatskålen. Hon fullkomligt älskar tomater och även andra grönsaker, helt olikt sin bror som bara gillar gurka och majs.


I lördags morse satt barnen och mös i soffan framför Bolibompa.


Igår när vi var ute och handlade och satt i bilen säger Nelly helt plötsligt, "Jag saknar min faffa". Det går nog för långt mellan gångerna vi träffas, men tiden går så fort. Idag sa hon att hon saknar både farmor och farfar och vill leka med dem. På vår promenad vi gick idag pekade hon på flera hus och frågade om det är där farmor och farfar bor, så hon har inte så bra koll på geografin än så länge.




 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar