22 december 2013

Joey

I måndags var det dags för barnen att gå till frisören. Det var Nellys första besök och hon var blyg till en början, men efter ett tag lättade det. Felix och Nelly fick klippa sig samtidigt och sitta bredvid varandra. De valde att ha färg i håret båda två och det tyckte Nelly var spännande. Hon blev ledsen dagen efter när hon vaknade och färgen hade blekts. 







Häromdagen när jag nattade Felix ropade han efter mig efter en stund igen. Han hade lagt ut några lappar på sitt skrivbord. Syftet med det var att han ska kunna gå och titta på lapparna för att se i vilken ordning han ska göra sakerna på morgonen. Det började med att han ska äta, borsta tänderna, ta på sig kläderna, leka, öppna kalendern och sedan gå till skolan.



Jag och barnen satt och diskuterade vad djurens ungar heter och då frågade Felix om kängurun. Jag visste inte vad den hette, men då säger Felix att den heter Joey. Jag säger att det gör den säkert bara i någon film på tv som han har sett, men han gav sig inte. Jag var tvungen att googla på det och såg då att han hade helt rätt. Jag vet inte alls hur han har fått reda på detta, men rätt hade han i alla fall.


I dag var det dags för att åka på kalas till barnens kusin  Isabelle som fyllde 6 år förra veckan. Jag och Nelly slog in paketen på morgonen innan killarna i familjen hade vaknat. Nelly var väldigt duktig på att tejpa och skötte alla tejpningar som behövdes.


När vi kom till kalaset lekte Nelly med Bella hela tiden, men Felix lekte med själv. Lucas hade nämligen sin kompis Rasmus där som Felix har träffat flera gånger men han vågade inte leka med dem ändå.



När Felix skulle somna ikväll låg han nog och drömde om sina julklappar. Han hade nämligen lagt sig i vår säng med leksakskatalogen. Han hade som vanligt legat och tittat på Lego Chima-templet som han önskar sig så mycket. Häromdagen sa han att han får ont i magen när han tittar i katalogen eftersom han så gärna vill ha det och är säker på att han inte kommer få det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar