27 april 2014

Brev till Knut och Martha

Den här veckan har det varit så fint väder och det har känts som sommar.

Nelly hade en kurs på dagis om "Håll Sverige rent". Hon hade fått gå runt och plocka upp skräp och som belöning fick de ett diplom samt en tatuering. Nelly sa att hon aldrig ville att tatueringen skulle gå bort. Vet inte om hon skulle vilja ha den tatueringen även sedan när hon blir äldre.


Nelly hade också gjort ett brev till grannarna Knut och Martha på dagis i onsdags. Vi glömde att ta med det hem så hon och Felix gick över med det på torsdagen. I brevet låg det en massa teckningar som Nelly hade ritat. De blev glada för brevet och skulle skriva Nellys namn och datum på det.



I fredags när Ola hämtade barnen och åkte och handlade med dem var det något event på Maxi så de hade skattjakt, grillade hamburgare och barnen fick göra muffins. De gjorde alla aktiviteter och tog med sig sina goda muffins hem.




I lördags var vi på kalas hos kusin Lucas för att fira hans 10 årsdag. Alla kusinerna var där och de hoppade mestadels på studsmattan. Lucas fick en fyrhjuling i present så den fick alla barnen provåka var sin gång. Det var väldigt viktigt att man fick åka samma sträcka så att den ena inte fick åka längre än den andra.





Idag hade Felix avslutning på Knatteskutt. De spelade bland annat fotboll och Felix tyckte att det var väldigt kul och han gjorde två mål.


I eftermiddags var jag och barnen och kollade på kusin Lucas när han spelade fotbollsmatch. Matchen var i Kareby och de mötte Skepplanda, men oturligt nog förlorade de med 3-4. Felix tyckte att det var kul att titta på dem men han ville helst vara med själv.


Igår köpte jag en keps till Lucas och en fotbollskeps till Felix. Han frågade oss innan idag, "Förstår ni att jag gillar min nya keps, eftersom jag alltid har den på mig." Vi fick det bevisat nu när han somnade för natten när jag märkte att han gick och lade sig med kepsen på huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar