7 mars 2012

Åka biiiii

Stackars Felix var så hård i magen i söndags morse så han satt och gallskrek på toaletten. När jag lyfte upp honom från toalettstolen såg jag att korven som inte ville komma ut. Ola fick komma och hjälpa till att gröpa ur korven med en liten tesked. Till slut kom den ut och lite till så att det kändes bättre för honom igen, men han har fortfarande en rädsla över att gå på toaletten.

Morgonmys med pappa
 
Nelly har fått en dålig ovana och det är att hon springer och hämtar blöjor i skötbordet och försöker dra på sig dem över benet. Ibland kan det ligga blöjor över hela golvet och när jag säger att hon bara får leka med en blöja blir hon helt vansinnig.


I söndags var det dags för simning igen efter ett långt uppehåll för Nelly, men hon klarade sig bra ändå. Hon kunde simma själv med hjälp av flytkorvarna.




Spelar i väntan på sin tur.
Felix var väldigt trött under simningen och orkade inte att göra alla övningar. All skidåkning under veckan var nog en av anledningarna.

I måndags var det studiedag från dagis och då passade vi på att åka och leka hos familjen Berlin. Nelly och Emil sprang mest runt och förstörde för Felix och Hugo. Nelly skrämde livet ur mig när jag ser att hon ställer sig i Hugos säng och gör en kullerbytta. Som tur var gick det bra och hon landade i sängen.

Felix och Hugo var ute och lekte lite med en av grannkillarna. De hoppade bland annat på studsmatta och det tycker ju Felix är roligt så han hoppade på. När han kommer in är han helt svettig eftersom jag hade tagit på honom hans pälsiga fleecetröja under jackan. Stackaren höll nog nästan på att rinna iväg.


När vi satt och åt lunch frågade Felix Hugo vem som var hans bästis. När Hugo svara grannens namn och Felix, blir Felix så glad så att han blir generad. De är för söta!


Nelly tyckte att det var så roligt att leka med alla Hugo och Emils leksaker så hon hade inte tid att sova middag. Ett tag undrade jag vad Nelly höll på med och då visade det sig att hon låg och vilade med huvudet på tripp-trapp-stolen.



Idag sa Nelly sin första två-ords-mening. Hon pekade på vår bil och sa "Åka biii". Senare när vi satt och åt middag visade det sig att hon även hade lärt sig att säga ordet gurka.

1 kommentar:

  1. Stackarn! Vi har än så länge klarat oss ifrån förstoppning. Men ett tips som farmor gjorde när jag var liten var att smörja med vaselin runt öppningen. Babyolja fungerar säkert också.

    SvaraRadera