29 mars 2012

Argsint

Den här vecken har nog varit lite stökig för barnen. Dels på grund av att jag har opererat mig och kan därför inte lyfta Nelly vilket hon har svårt att förstå och även att vi har rivit upp golvet i vardagsrummet och matsalsdelen så barnen har svårt att röra sig på nedervåningen. De klarar det ändå bra och är nöjda med att vara på övervåningen och leka. Ingen av barnen är och kliver på det upprivna golvet hittills i alla fall.

Idag när jag skulle hämta barnen på dagis ville Nelly fortsätta gunga. Dagisfröken fick hjälpa mig att lyfta upp henne från gungan och det var inte någon glad Nelly som skulle följa med hem. Hon vägrade följa med mig och Felix så till slut fick dagisfröken även hjälpa mig med att ta ut henne till bilen. Vi måste rensa runt hennes gunga här hemma så att hon kan sitta här och gunga också.

Barnen roade sig så gott de kunde här hemma och Felix satt och sjung och spelade för Nelly medan hon åt upp sin mat. När kvällen kom tog de sig ett kvällsbad tillsammans och lekte och busade i vattnet så att hela badrumsgolvet blev blött. Även kvällsbadet var jobbigt att bryta för Nelly. Hon blev så arg så att hon blev helt röd i ansiktet. När Felix var liten reagerade han likadant och han har lärt sig att hantera det nu så det är bara att vänta och ha tålamod.




Nelly har lärt sig ännu några ord som tiger, gunga, raff (giraff), Pirre och mommo. Till Felix säger hon fortfarande Sascha och Felix har börjat att säga likadant till henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar