12 oktober 2011

Farmor är här

I måndags när jag var och hämtade barnen på dagis berättade fröknarna att Felix inte hade varit bra i magen på hela dagen. Vi trodde att han hade blivit bättre men så var tyvärr inte fallet. De bad oss därför att stanna hemma i tisdags så att han blev helt frisk eftersom det börjat sprida sig med magsjuka på dagiset nu.

När han hade varit på toaletten på dagis hade han råkat sätta byxorna åt fel håll. Han såg ut som den gamla gruppen Kriss Kross. När jag frågade om det var obekvämt så tyckte han att det var hur bekvämt som helst.


På eftermiddagen när vi kom hem från dagis fortsatte han att vara dålig i magen och han började även bli väldigt röd i rumpan. När jag sa till honom att jag skulle smörja honom med salva i rumpan blev han jätteledsen och det slutade med att han inte lyssnade på mig när vi skulle förbereda honom för natten. När jag blev irriterad på honom för att han inte lyssnade blev han arg på mig och sa att han skulle flytta. När jag frågade vart han skulle flytta sa han: "Jag ska flytta till farmor och farfar, men det kan jag inte göra nu för jag kan inte köra bil och det är för långt att gå." Som tur var ville han stanna kvar hos oss ett tag till så vi kunde sova i lugn och ro.

I måndags kväll kom barnens farmor hit. När hon kom hade barnen redan somnat så det blev en överraskning på morgonen när de vaknade. Nelly sprang rakt fram till farmor när hon låg i sängen och sov och hon var inte alls blyg. Felix var man lite spänd att se hur han reagerade på att farmor var här, men han reagerade inte nämnvärt utan sa bara med en gång: "Ska vi pussla och spela spel sedan famo?" Antagligen måste han ha hört på övervåningen innan han gick ner att farmor var här för annars hade han nog sett mer förvånad ut.



Farmor har verkligen fått leka med barnen både inne och ute. Det har varit spelande av spel och lek med bollar så farmor kommer nog behöva sova när hon har kommit hem härifrån. Ibland kan Felix bli lite avundsjuk när farmor leker med Nelly men han ser bara lite kinkig ut sedan går det över.


Idag provade Nelly och Felix sina nya overaller och Nellys overall var nog precis på gränsen men hon får behålla den ändå för storlek 90 kommer att bli för stor.


Innan maten idag satt Kim och Nelly och staplade klossar vid köksbordet och när Kim började sätta en kloss på huvudet på Nelly och när den ramlade ner började hon skratta så att hon kiknade. Det finns inget som får en att bli så glad som när man hör hennes bubblande skratt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar