5 november 2011

Arbetaren

Natten till idag var det inte så mycket sömn för Nelly och mig. Vi låg tillsammans i gästsängen så att jag lätt skulle kunna hjälpa henne om hon kräktes mer. Strax efter halv tolv kräktes hon sista gången och då hade hon hållit på i sju timmar, stackaren. Resten av natten vaknade hon en gång i halvtimmen och var törstig. Det var så jobbigt att neka henne från att dricka mer än en tesked åt gången.

Under dagen idag har Nelly varit som vanligt, men vi tog det lugnt med mat fram till lunch då vi kokade torsk och potatis så att det skulle vara snällt för hennes mage. Hon fick i sig nästan allt och fick behålla det.

Idag var pappa Ola ute och skulle riva vår altan eftersom vi ska bygga ut huset. När Felix hörde honom greja på utsidan ville han självklart också vara med så han fick ta på sig ordentligt och vara med där ute. Han var så duktig och bar brädor som Ola hade slängt iväg. Ola och Felix hade det så mysigt där ute och passade även på att ta lite fika på altanen innan golvet drogs bort.



När Felix kom in så sa jag åt honom att han var tvungen att tvätta händerna nu efter det att han hade varit ute och lekt, men då svarade han mig att han inte alls hade varit ute och lekt. Nej, självklart. Jag fick rätta mig och säga att han fick tvätta sig nu när han har arbetat och det tyckte han stämde bättre.

Nu på kvällen hade både Felix och Nelly feber och vi får hoppas att den är borta i morgon så att vi har piggare barn.

Strax innan läggdags orkade barnen ändå dansa till sångprogrammet på Bolibompa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar