18 november 2011

Tigersåg

I lördags fikade vi med lite pepparkakor. Nelly är verkligen helt galen i ädelost på pepparkakor. Hon sitter och slickar upp all ost och vill sedan ha påfyllning igen.



I söndags var det farsdag och jag och barnen gick upp och väckte Ola med en räkmacka och lite present. Jag och Felix gjorde även en liten teckning till honom och det var en rebus som skulle avslöja presenten, vilket var en tigersåg. Felix ritade en tiger och jag en såg.



Felix längtade så efter tårtan som vi hade köpt till farsdag så vi fick ta en bit redan på morgonen. Felix verkligen älskar tårta, men Nelly däremot tycker inte alls om det. Hon rynkade mycket på näsan när hon fick den i munnen.



I söndags när jag var upp hos Nelly när hon hade somnat låg hon och pratade i sömnen. Hon verkade drömma att hon skulle säga till någon som inte gjorde som hon ville för hon sa: "Jajja,  jajja, jajja!!"

Nelly har börjat säga några ord till och det som har varit den största händelsen är att hon har sagt Felix, men hon sa Elisch. Det var när hon såg ett kort på Felix och då pekade hon på det och sa hans namn. Hon har även lärt sig att säga umpa (strumpa).

I onsdags var vi hemma hos mormor och morfar och fick lite mat och fika. Vi tröstade mormor eftersom min moster Marita har lämnat vår jord. Felix var mest fokuserad på att få spela spel men umgicks med oss ett litet tag i alla fall.



Igår när jag kom och hämtade Felix på dagis sa den ena fröken att Felix var väldigt intresserad av kemi och matematik. De gör lite experiment lite då och då och vid de tillfällena brukar Felix följa dessa mycket noggrant. Det experimentet som de gjorde igår var att de fryst vatten (äggformat) och lagt i en skål och så skulle de se hur mycket "ägget" fyllde skålen. Felix sprang där hela tiden och studerade detta.


Igår när Felix satt och spelade på min telefon blev han så trött så han tappade tålamodet helt och hållet. Det slutade med att han bara satt och skrek och tårarna sprutade. Han har varit otroligt trött på kvällarna och det kan hända att det är att han håller på att bli sjuk igen, men det får vi inte hoppas.

Idag har jag och barnen varit i Kungälv och fikat efter dagis. Barnen är egentligen ledig på fredagar, men jag har varit tvungen att jobba idag så de fick gå en dag extra den här veckan. På söndag åker jag iväg i nästan en vecka så därför kände jag att jag och barnen skulle hitta på något mysigt och för Felix är det fest när han får en Festis så det köpte vi. Nelly har tydligen börjat att gilla Festis för hon drack upp en päronfestis på ett litet kick. Felix fick även sin favoritkaka hallongrotta och det tyckte han var mumsigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar