30 april 2012

Cirkus

Hallon till kvällsmat är gott!
I fredags var jag och barnen lediga från jobb och dagis. För att inte vara ivägen för snickaren fikade vi uppe i Felix rum och det var riktigt mysigt.


Vi tillbringade dagen med att åka in till Vikingamarknaden i Kungälv. Där träffade vi Karin, Henrik och Maja en liten stund och fikade med dem. Felix och Henrik passade även på att hoppa lite i hoppborgen samt att åka den lilla karusellen som de hade där. Hon som körde karusellen verkade glömma av barnen som åkte för jag fick säga till henne efter en stund för barnen började se lite yra ut.



Efter att vi hade fikat gick vi in och köpte lite grejer i en barnklädesbutik och Nelly sprang runt och lekte i provrummen. När jag bad Felix gå och hämta Nelly så fanns det ingen Nelly där. Den lilla bustjejen hade rymt ifrån mig och sprungit en bra bit iväg och in i skobutik som ligger längre bort. En av expediterna i klädesaffären sprang och hämta henne åt mig. Nelly skrämde mig rejält, men hon var bara glad över att ha sprungit iväg på en egen upptäcktsfärd.

I fredags kväll var jag och Felix på Cirkus Maximum här i Kungälv. Felix hade sett framemot det här besökt under hela veckan. Vi förberedde oss på Vikingamarknaden genom att köpa en "cirkuspåse" som vi fyllde med brända mandlar, en stor klubba och en chokladpeng. Den här påsen var Felix väldigt rädd om och mån om att inte glömma att ta med sig när vi skulle åka till cirkusen.


När vi hade parkerat bilen och gick till cirkusen frågade Felix om han fick springa lite. När jag frågade varför han skulle springa svarade han, "Jag orkar inte gå längre för då kommer vi aldrig fram mamma." Vi kom snabbt fram till cirkusen när vi använde hans taktik.



Vi satt allra längst fram på cirkusen och det var till och med så att sågspånet flög in i ögonen på oss när hästarna sprang runt. Felix satt som förstelnad under nästan hela cirkusen, speciellt när hundarna kom. När vi frågar honom nu efteråt vad han tyckte var bäst så var det motorcyklarna som körde runt i en stor kula.


 
I pausen var vi ute och klappade elefanterna som stod i ett tält utanför. Felix vågade inte gå för nära elefanterna utan att hålla hårt i min hand. Jag tror aldrig att han har hållit mig så hårt i handen tidigare.


I lördags var vi ute i det fina vädret och lekte. Barnen sprang mellan gungan och studsmattan fram och tillbaka. När Nelly kände att hon hade fått nog ställde hon sig och ropade, "Schäädig".



Det är bra att få lite städhjälp här hemma.....


Nelly i sin nya jeansjacka med puffärm.


Idag när jag hämtade Felix från dagis berättade hans fröken för mig att han och Ylva hade suttit och pratat om framtiden. De hade konstaterat att Felix kommer se ut som sin pappa när han blir gammal och ska gifta sig med Ylva och att Ylva kommer vara lik sin mamma. Det verkar som att han har bytt favorittjej igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar