4 april 2012

Påskpynt

I söndags bakade jag och Nelly en sockerkaka till fikat när morfar var här och hjälpte oss med huset. Nelly tyckte att det var roligt att vara med och hälla i ingredienserna och även att provsmaka smeten. Hon slickade rent hela vispen så den såg nästintill oanvänd ut.



Begränsat med lekplats leder till spelande i fåtölj i hallen.

I måndags när jag  hämtade Felix på dagis hade han hela sitt fack fullt med påskpyssel. Han hade målat en fin äggkopp, klippt ut en påsklilja och dekorerat ett påskägg. Till kvällsmat fick han ett kokt ägg som han fick äta ur sin fina äggkopp.




Idag var mormor och morfar här och lämnade varsitt påskägg till barnen. I påskägget fanns bland annat chokladkycklingar som Felix tyckte mycket om, men Nelly spottade ut dem.



Mormor var snäll och hjälpte mig att bada barnen, men när jag skulle tvätta av Felix blev han jätteledsen. Han sa att han har jätteont i rumpan och han ville inte att jag skulle röra honom. Han gallskrek men lugnade sig när han fick duscha istället för att bada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar