25 april 2012

Felix är kär

I söndags förmiddag använde vi påskpresenten som barnen fick av Pirre och Feffe. Det var fyra olika djurfomer som man skulle göra gipsfigurer av. Felix valde att göra ett lejon och en zebra och Nelly valde elefant och giraff. När gipset hade stelnat fick de måla djuren. Nelly tyckte att det var lite svårt att täcka hela djuret eftersom hon mest målade på samma ställe hela tiden. Lilla Nelly har inget förkläde så jag fick klippa till en plastkasse till henne och det blev perfekt.






Till mellanmål gjorde Ola och barnen äppelskivor med kanel på och då måste man självklart ha på sig sina kockmössor.

På eftermiddagen i söndags var vi på födelsedagskalas hos kusin Lucas som fyllde 8 år i fredags. Felix och Lucas lekte nog mest med Lucas ipad medan Nelly sprang runt och tittade efter hunden Simphson. Hon är inte lika rädd för honom som hon har varit tidigare, men ser lite skakig ut så fort han är för nära.




Här hemma är det fortfarande en byggarbetsplats. I tisdags började de att lägga golvet så då hade vi inte så mycket plats att vara på. Barnen fick sitta vid köksbänkskivan och äta, men de såg glada ut ändå.



Igår var Felix Dagens-barn på dagis och när det är fint väder får Dagens-barn ta med sig någon ut och ha picknick. Felix valde sin favorit Molly som picknicksällskap och hon hade gärna följt med. När jag frågade Felix idag om picknicken och om vad de hade pratat om sa han att de inte hade pratat om någonting. Han berättade för mig att Noah hade berättat om Felix hemlis för Molly. När jag frågade vad det var för hemlis ville han att jag skulle gissa, men jag kunde inte gissa rätt så då gav han mig en ledtråd. Ledtråden var "Det som du och pappa är." Jag gissade då på att det var att han ville gifta sig med Molly, men det var fel. Felix berättade sedan för mig att det var att han är kär i Molly som är hemligheten, men Molly hade inte sagt något när Noah sa det till henne. Vi kom sedan in på pussar och då sa Felix att alla 12 pojkarna på snöflingan inte gillar pussar, men att alla nio flickor älskar att pussas. Inte ens Molly ville Felix pussa.

Ikväll ville Felix att vi skulle göra en mask till honom och han ville att den skulle se farlig ut, men jag vet inte riktigt om vi lyckades med det. När pappa Ola kom ner till oss skrämde Felix honom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar