7 september 2011

40,2

Nelly har nu varit sjuk sedan natten till måndag. Natten till idag hade hon 40,2 i temperatur och hon var medtagen. I vanliga fall när hon vaknar till så brukar hon ställa sig upp och prata, men igår orkade hon inte det utan låg bara kvar och ojade sig. Hennes överkropp var illröd och hjärtat bultade hårt och snabbt. Jag blev därför inte förvånad när jag såg siffrorna på termometern.

Varenda natt sedan i söndags har Nelly sovit mycket oroligt och vaknat och gråtit. Hon ser lite trött och medtagen ut och förhoppningsvis får hon sova ordentligt i natt. Mår hon inte bättre i morgon får vi nog åka till vårdcentralen och se så hon inte har halsfluss eller något annat.

Nelly har inte velat äta så mycket nu när hon inte har mått bra. Igår var hon väldigt kinkig och det enda som gick ner var kall naturell yoghurt. Det smaskade hon på och såg nöjd ut.


Felix har varit på dagis även om vi har varit hemma med Nelly. Han vill gärna åka och leka med sina kompisar, men vi har hämtat honom lite tidigare än vanligt. Idag när jag hämtade Felix sa han att han inte vill leka så mycket med Elin längre för han har fått nya kompisar. När jag frågade vilka de nya kompisarna var sa han att det är Molly och Benjamin. Molly har gått med honom hela förra året också så det är inte alls någon ny kompis utan han var väldigt förtjust i henne förra året också. Benjamin däremot är ny och hans lillasyster var den flickan som skolades in med Nelly. Felix sa: "Jag börjar verkligen älska Benjamin mamma." Han är för söt lille Felix.

Jag och Nelly var en snabbis på Frölunda Torg idag för att lämna tillbaka en sak och då passade vi även på att köpa varsin mössa till både Felix och Nelly. Nelly trivdes väldigt bra i sin och ville att jag skulle ta på henne den hela eftermiddagen. Felix blev också nöjd och stod och speglade sig en bra stund.


I eftermiddags spelade jag och Felix en massa olika spel och pusslade. Det är mysigt att sitta och spela med honom och han har blivit bättre på att ta en förlust mot han var för bara ett halvår sedan. Nelly ville självklart vara med, men det räckte att ge henne ett kort från Memoryspelet så satt hon och lekte med det ett tag.


Ikväll när Nelly skulle gå och lägga sig sa jag som vanligt till henne att gå och säga godnatt till Felix. Hon gick fram till Felix som satt och kollade Bolibompa och lade sitt huvud på hans knä och sa: "Mmmm." Det är så gulligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar