21 september 2011

Vill inte prata tjejer

I söndags var hela familjen på Ikea och köpte tv-bänk till Felix tv som står på övervåningen. Felix var så duktig på Ikea. Han satt och spelade vid en av de där lekstationerna som finns utplacerade i butiken. Han ropade till mig: "Mamma, du får säga till mig när vi ska gå så kommer jag." Det är underbart med de dagarna när han bara är lydig och väluppfostrad.

När vi åkte hem från alla ärenden i söndags var Felix jättetrött och stensomnade i bilen med öppen mun.

Nelly var jättehungrig efter shoppandet så jag gav henne en smoothie för första gången och hon sög så mycket så hon såg helt vansinnig ut. Gott tyckte hon att det var i alla fall.


Felix blev överlycklig i söndags när det började regna så att han kunde gå ut med sitt nya paraply.


I veckan hade barnen ännu en mysig stund på morgonen. Felix brukar ropa på mig att jag ska ta kort på dem. Undra om hon tycker att jag är framme med kameran mycket.



Härom kvällen frågade jag Felix om han tycker att Molly är söt och då blev han generad och ville inte svara på det. När jag frågade om Matilda var söt säger han ifrån och säger att han inte vill prata om det här med mig. Han verkar ha kommit i någon ny fas i livet våran kille.

I förrgår när jag låg och läste för Felix började han att andas stora djupa andetag och när jag frågar varför han andas så, svara han: "Jag måste det för att få luft." När jag frågar om han måste andas så tungt, svarar han: "Jo, om man inte andas så kan man inte leva." Han är klok vår Felix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar