1 september 2011

Regnbågen

Häromdagen när vi åkte till dagis säger Felix till mig att han inte ska ha något körkort och köra bil. Anledningen till det var att han ska jobba på Universeum som djurmatare. När jag frågar honom hur han ska komma dit svarar han: "Men, jag tar ju spårvagnen så klart! Det går bussar dit också mamma så det kan jag också ta." Det är en miljömedveten liten kille vi har.

Idag har barnen varit den längsta dagen hittills på dagis och det hade gått bra. Felix avdelning hade delat in barnen i nya grupper och de hade fått nya namn. Felix gamla grupp Katterna heter numera Regnbågen. Felix berättade att han ville att de skulle heta Skogen och att Jakob hade velat att de skulle heta Soppa, eftersom Jacob älskar soppa. Flickorna hade tydligen velat att de skulle heta Prinsessorna, men det tyckte inte killarna var en bra idé.

Stackars Nelly hade ramlat och slagit sig när hon klättrade idag på dagis. Hon fick ett märke på kinden och hade blivit lite ledsen, men det gick nog snabbt över. Tänk om hon kunde lära sig att inte hålla på att klättra hela tiden.

Nelly blev så arg idag så att tårarna sprutade. Ola såg att hon höll på att bläddra i en av mina tidningar som låg på bordet och då stoppade han henne så att hon inte skulle göra sönder den. Hon blev totalt vansinnig så Ola fick ta fram en annan tidning från pappersåtervinningen som hon fick sitta och bläddra i istället. Hon vet vad hon vill göra vår lilla tjej.


Båda barnen verkade lite trötta idag efter den långa dagen. Felix låg och mös i soffan och tittade på Lady & Lufsen innan det var läggdags. Nelly var gnällig när jag kom hem från jobbet strax efter klockan sex och ville inte att jag skulle släppa henne. När hon hade fått sin välling somnade hon med en gång. Det ska nog bli skönt för barnen att vara lediga från dagis i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar