6 januari 2012

Andra julafton

Vid lunchtid idag var Nelly olydig hela tiden så och vägrade lyssna på mig när jag sa till henne att hon inte fick pilla på saker och ting och inte heller ställa sig upp på bordet. När jag tröttnade på att hon inte lyssnade spände jag fast henne i hennes matstol eftersom vi ändå skulle äta strax. Jag hann dock inte göra klart maten för när jag vände mig om efter fem minuter så hade hon somnat i stolen. Stackare, det var nog därför som hon inte orkade lyssna på mig innan.


Idag firade vi andra julafton med barnens morbröder med familj. Vi var hemma hos mormor och morfar och fick god mat. Barnen åt så att det nästan sprutade ut ur öronen.


När vi hade ätit klart började barnen leka och Nelly gick givetvis och hämtade sin favoritleksak och det är sulkyn. Hon gick runt och körde den en bra stund. De andra barnen lekte tillsammans och alla kom bra överens hela tiden. Det är inte dåligt när det ändå var sex trötta barn.




Nelly blev helt överlycklig när hon fick en dammsugare i julklapp. Den kommer nog gå varm här hemma. Det som är dumt är att den inte suger upp damm på riktigt.



Felix fick ett djurspel där man ska koppla ihop rätt svar med rätt bild och gör man rätt lyser en lampa. När Ola pekade på djuren och frågade vad det var för djur svarade Felix helt korrekt. Ett djur som han imponerade med var Sabeltandad tiger. Det visste knappt vi att det var. Han kan sina djur lille Felix.



Ni är bäst våra älskade barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar