23 augusti 2011

Duktig Nelly

Igår var det dags för dagis igen. Jag var med Nelly en liten stund och på den tiden hann och prova ett par för stora lackskor. Hon såg så glad ut när hon gick runt med dem och klampade. När det var dags för mig att säga hej då och sätta mig vid personalrummet blev Nelly inte alls ledsen. Det hjälpte nog lite att Felix kom in på avdelningen precis samtidigt som jag gick.


De hade varit ute och lekt på gården hela tiden (1,5 timme) medan jag satt och väntade. När jag kom ut igen gungade Felix och Nelly tillsammans. Felix ville också gunga i en bebisgunga.


Nelly fick vara med på dagens sångstund för första gången igår. Hon satt först själv i ringen, men kröp ganska snabbt upp i fröken Britts knä. Där satt hon några sånger och lyssnade och skrattade, men efter fem minuter fick hon nog och ville gå ut igen.


Det var även dags att prova på att äta lunch på dagis och även det gick bra. Nelly gillar som sagt var att äta och det spelar ingen roll var hon äter någonstans. Dagens mat var köttgryta och potatis och det tyckte hon var gott, men rödbetan som serverades till var ingen favorit.

Idag när jag kom med barnen till dagis tyckte Anette att jag inte behövde stanna kvar på dagis utan åka hem och vila istället (pga att jag slagit i min svanskota). Nelly klarar inskolningen så bra och leker lika bra själv som när jag är där så det finns ingen anledning att dra ut på det. Idag var Matilda sjuk, som skolas in samtidigt som Nelly så Anette hade all tid för henne idag. Det hade gått bra under dagen och fröknarna tycker att Nelly är mycket social.

Felix hade sin första utflykt för höstterminen idag. Jag gick runt och letade efter honom efter det att jag hade lämnat av Nelly, men hittade inte honom. När jag tittar bort mot grinden där de brukar gå ut när de ska på utflykt ser jag att Felix står där med sin väska och väntar. Sötnos!

I eftermiddags var Ola med barnen och promenerade vid fästningen och kollade på fåren som går och betar där. Felix hade varit gullig och hållit Nelly i handen så att hon inte skulle ramla ner i vattnet. Det är en fin storebror hon har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar