18 april 2011

Härmapa

I morse när vi lämnade Felix på dagis säger han; "Fröken, idag ska jag lyssna för jag har sovit så bra i natt." Det är bra att han känner sig själv så bra.

Jag och Nelly har varit ute större delen av dagen. Nelly har provat att gå med skorna på, men det är fortfarande svårt och tungt. Hon försöker ett tag, men sedan blir det alltid enklare att krypa fram istället.


När vi hämtade Felix på dagis höll han på att spela bandy. Han slängde iväg klubban när han såg att jag kom för han blev lite sur över att vi redan kom och hämtade honom. När jag sa att han fick fortsätta spela en stund blev han glad och sprang och hämtade klubban igen.


Felix fick ett infall och satte sig mitt där Loke körde med trampebilen. Han sa; "Kör, bara kör Loke!" Loke körde, men som tur var hade han inte så hög hastighet så han stannade när hjulet kom ner Felix ben. Undra just varför Felix gjorde så.


Efter dagis åkte vi till blomsteraffären för att köpa lite plantor. Felix köpte till sin rabatt utanför "lekstugan". Det blev en blå blomma (kommer inte ihåg vad den heter) och sedan bestämde han sig för en rosa blomma också. I morgon får han plantera dem för han blev för trött för att göra det när vi väl var hemma.


Nelly invigde Felix gamla sulky idag. Det var smidigare att ha med sig den än den andra stora kärran. Hon såg ut att trivas i den.


Nelly har utökat sitt ordförråd med jaja. Jag sa "jaja" till henne när hon ryckte i orkidéen vid skötbordet och då härmar hon mig. Jag kunde inte låta bli att skratta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar