7 april 2011

Vårskor

Igår var Ola och barnen på polisstationen för att anmäla en skada på bilen. Felix tog på sig sin medalj som han fick på gymnastiken för att visa upp för poliserna. Han visade upp medaljen för kvinnan som satt i receptionen och jag vet inte hur imponerad hon blev.


Sedan bar det som vanligt iväg till Maxi. Där blev det bland annat inköp av potatis som vi ska plantera i landet. Felix tycker att det brukar vara roligt att få vara med och skörda.



Felix älskar tydligen fläskpannkaka. Han åt fyra stora bitar till middag igår och fick även det till lunch idag. Allt som vi har bacon i tycker han om att äta.


Nelly älskar istället att äta värmeljus. Den busungen hade stoppat ett värmeljus i munnen som Ola kom på henne med. Det hade kunnat sluta riktigt illa så nu är värmeljusen borttagna ur ljusstakarna i vardagsrummet.

Nelly bankade även sönder Felix trumma igår. Det var Felix måttligt imponerad över.


Igår kom jag hem långt efter det att barnen hade lagt sig. Felix ringde till mig på jobbet för att säga godnatt och bad mig gå upp och pussa och krama på honom när jag kom hem från jobbet. Jag berättade för honom i morse att jag hade gått upp och pussat på honom och då svarade han;  "Mamma, en annan dag måste du komma hem tidigare för jag kommer inte ihåg att du pussar och kramar på mig när jag sover."

Medan Felix var på dagis idag så var jag och Nelly och hälsade på hemma hos mormor och morfar. Där fick hon prova min brors gamla bebisskor. De var något utslitna.


Det här fönstret är populärt!

"Momo, jag gillar dina örhängen, mycket!"



"Du är så söt när du sover"
När vi hämtade Felix på dagis visade det sig att han hade fått följa med de stora barnen på deras skogsutflykt. De hade gått ända till någon bokskog och Felix tyckte att det hade varit långt att gå, men det var roligt att vara där. Han sa att det fanns en "Bockarna Bruse"-bro där och vatten som man kunde fiska i.

Idag skulle vi ta fram vårskorna, men det visade sig att Felix fötter hade växt lite för mycket. När jag sa att vi skulle köpa nya till honom så sa han att han ville ha likadana skor som pappa. De skulle vara vita med snören, men mindre än pappas så att de passar Felix fötter. Vi fick köpa två olika par i storlek 30, ett par med snören och ett par med kardborreband. Som tur var så kunde man dra upp och ner en dragkedja på de med snören på så att man slipper knyta dem hela tiden. När vi kom hem frågade Felix om han fick färglägga krokodilen som var på skorna, men där försökte jag tydligt markera att det inte är okej.


Nelly fick sina första skor idag, i storlek 20. Hon tyckte nog att det var roligast att leka med dem för hon satt och lekte med dem på golvet en bra stund. Det var värre att ha dem på fötterna för hon tyckte det blev konstigt att flytta foten med en tyngd på. Hon släpade på foten när hon skulle flytta på den. Det tar väl ett tag innan hon vänjer sig eftersom hon aldrig har haft skor på sig innan.


Det är tur att det är ordning och reda med Felix. Idag sprang han upp och hämtade en vattenkanna och sa att vi måste vattna våra blommor. Jag fick hjälpa honom med några blommor annars gick han varvet själv. Bra jobbat Felix!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar