2 maj 2011

4H

Som vanligt på måndagar var Felix på dagis. Det här var ingen vanlig dag för när vi kom fram till dagis tio minuter för sent stod två av fröknarna vid sina bilar och tittade på oss när vi åkte in på parkeringen. När jag gick ur bilen ropar de till mig och frågar om jag har glömt av att de ska på utflykt idag. Jag hade ingen aning om detta och inte Ola heller. Tydligen hade de satt upp en lapp vid Felix hylla, men den har ingen av oss sett. Stackars Felix kommer där utan matsäck och ryggsäck, medan de andra barnen sitter inpackade i bilarna med sina rycksäckar. Oj, vilket dåligt samvete jag fick. Som tur var är fröknarna så snälla så de erbjöd sig att stanna vid affären och köpa fika till honom på vägen. De sprang även in och hämtade en ryggsäck till honom så allt slutade gott.

De hade åkt till Kättilsröds 4H-gård som ligger i Tuve. Felix hade berättat för de andra barnen om det han kunde om djuren, bland annat att det heter bagge och tacka. Det hade gått bra för Felix även om han inte var förberedd på att åka på utflykten. Han hade tyckt att det hade varit spännande att sitta i mitten på baksätet mellan Elin och Matilda. När jag frågade honom var gården låg berättade han för mig att man åkte förbi Bauhaus där pappa brukar vara.


Medan Felix var på dagis hade jag och Nelly besök av Karin som precis gått hem på föräldraledighet och väntar på ett deras andra barn ska födas. De fick låna Nellys bilbarnstol och när jag hade monterat fast babyskyddet och satte Nelly i stolen så insåg jag hur stor hon har blivit.

Lilla Nelly busade idag medan jag och Karin satt och fikade. Nelly tog tag i gardinen och ramlade bakåt så det blev sådan tyngd i gardinen så att hon drog ut pluggen som skruven till gardinstångsfästet sitter i.


Nelly har även börjat envisas med att pilla där bak på högtalarna. När man tar bort henne ifrån den blir hon helt vansinnig.


När vi hade hämtat Felix på dagis var det dags för honom att klippa sig. Idag beställde han att han ville se ut som en tupp så han fick lite röd och grön färg i håret.


 
"Jag gillar dina hårfärger brorsan!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar