6 maj 2011

Keps

Igår före det att Felix skulle gå och lägga sig säger han; "Pappa vill du ta kort på mig? Jag måste bara hämta kepsen." När Ola frågar varför, svarar Felix; "Så jag blir fin så klart." Kepsen som han hade på sig ärvde han av en en son till min kollega.


Felix brukar ofta bära runt på Nelly och idag när han gjorde det frågar han mig; "Hur mycket väger Nelly egentligen? Oj så tung hon har blivit."


Idag när vi var i Kungälv så fick Felix välja ut en glass och valet blev en Hello Kitty. Han har tydligen inte släppt Hello Kitty helt visar det sig.


Idag när vi var på Maxi var det en kille som tittade på Felix keps och tyckte att den var fin. Då berättade Felix stolt att han hade fått den av Theddy. Han till och med sov med kepsen första dagen som han fick den.

Barnen busade under köksbordet idag. Det finns verkligen ingen som kan roa Nelly så som Felix. Jag blev helt varm i hjärtat när jag hörde dem.


Stackars Nelly har fått utslag över hela kroppen, men mest på benen. Jag tror att det är på grund av att sköljmedlet är för starkt så vi får återgå till sensitive-sköljmedel och se om det blir bättre.

Felix är det också synd om för han har börjat att blinka mycket igen. Han gjorde det för ett år sedan också så vem vet om det beror på pollen.

Nelly fullkomligt älskar ostmacka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar