9 maj 2011

Pricken

I lördags var jag på möhippa hela dagen så barnen var ensamma med pappa Ola. De var bland annat hemma hos mormor och morfar en sväng. De var även och besökte Mc Donalds till Felix glädje.



På lördagskvällen var det mys med popcorn. Lilla Nelly tittade nyfiket på popcornskålen men fick nöja sig med att titta på.

Felix åt något under lördagen som verkade vara väldigt gott för han hade sagt, "Det var så gott så jag började nästan tappa tänderna."

Felix kallade även till sig Nelly under lördagen genom att säga, "Kom till farbror Felix."

I söndags skulle vi på dop för lilla Ingrid, men jag och Nelly fick stanna hemma. Det är hennes utslag på kroppen som har blivit värre så vi vågade inte chansa utan stannade hemma ifall det kan vara något virus som hon har. Vi har köpt en ny salva som vi ska smeta på några gånger per dag så får vi se om det börjar försvinna annars får vi åka till läkaren i slutet av veckan.





Felix och Ola åkte till dopet och Felix hade fått stå framme vid dopfunten och tittat på när Ingrid fick vatten på huvudet.


Felix gosade med Nelly när han kom hem
Idag när jag och Nelly hade lämnat Felix på dagis gick vi ut och gick en promenad i över två timmar. Jag trodde att Nelly skulle sova den mesta tiden, men hon sov bara i tjugo minuter. Det var nog för mycket att titta på för att hon skulle kunna blunda.



När vi hämtade Felix på dagis var han med en massa tjejer vid gungorna på baksidan. Det var många från andra avdelningar som jag aldrig hade träffat. När jag stod där med Nelly pekar en flicka på henne och säger; "Hon och han ser likadana ut." och pekar på Felix också. De är säkert lika, men så lika är de väl inte så att de ser likadana ut.


Matilda i Felix dagisgrupp skulle ut och gå med Nelly strax före det att vi åkte hem, men det gick för fort för Nelly så hon ramlade och skrapade lite av kinden på asfalten. Fröknarna kom springande från alla håll för de undrade vilket barn det var som skrek. Smärtan gick snart över igen som tur var.


När vi hade satt oss i bilen ställer Felix en fråga och ser fundersam ut; "Var tar världen slut någonstans egentligen?" Han kom också fram till att han vill åka ut i rymden i morgon, men jag försökte förklara att jag inte kan ta oss dit.

Nelly kommer nog att börja jobba på flyttfirma när hon blir stor. Hon flyttar på alla saker hon kan få tag på. Det lilla bordet i vardagsrummet får aldrig stå i fred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar