6 juni 2011

Barnens dag

Så här kan man också börja en morgon......


Idag firade vi nationaldagen med att åka till Barnens Dag som Svenska Kyrkan har anordnat här i Romelanda. Det var verkligen bra arrangerat och alla aktiviteter var gratis. Felix började med att hoppa i hoppborgen. I början stod han och väntade på att de andra barnen skulle gå av eftersom han lärt sig på dagis att man bara får hoppa en åt gången.


Nelly tittade nyfiket på när Felix hoppade.
Efter hoppborgen var det dags att kasta boll på ett torn av konservbrukar. Det var lite svårt att kasta så långt så Felix gå fram en bit för att få ner alla burkar. När han fått ner alla fick han en medalj.



Till Felix lycka fanns det även en fiskdamm. Felix var så duktig och stod och väntade på sin tur. Han har verkligen blivit bättre på att vänta.



Vi avslutade med att Felix fick göra ansiktsmålning. Hans önskan var att bli målad som en katt, men det blev en blandning mellan katt och tiger. Han satt och tittade sig i spegeln efteråt och morrade åt sin spegelbild.



När vi kom hem ville Felix bli avsminkad med en gång eftersom han var så trött och då var sminket i vägen.

Nelly fick prova på att äta sin mosade banan själv idag, men det gick bara bra första gången, men när hon skulle ta sked nummer två gick det inte så bra. Vi får öva lite innan dagis börjar i slutet av augusti. Det blev en sur Nelly när jag tog bort skeden ifrån hennes händer.



Jag vet inte om jag har skrivit innan att Nelly kastar sig baklänges och lägger sig på golvet när hon inte får som hon vill. Det gjorde hon vid ett flertal tillfällen idag. Hoppas att hon slutar med det.

Ikväll när Felix leker här inne säger han; "Nej men, jag har ju kepsen på mig! Det är därför som jag är helt genomsvett!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar