28 juni 2011

Plask, plask

Igår ville Felix inte åka bil så vi fick hålla oss hemma. Vi behövde inte åka, men jag tänkte passa på att handla lite, men när han verkligen bad på sina bara knän att han inte ville åka kände jag att det inte var så viktigt utan vi kunde stanna hemma.

Det var fint väder igår så vi passade på att vara ute och leka i trädgården en bra stund. Felix åt på vinbären som vanligt och Nelly åt mest grus. Hon satt hur länge som helst och öste i grus i en liten hink, hällde ut det igen och sedan började hon om.

Felix var duktig och hjälpte mig att hänga upp tvätten igår. Han fick hänga upp alla strumpor för det var det enda stället som han nådde till. Han tyckte att det var så roligt så han ville att jag skulle tvätta strumpor även idag.


På eftermiddagen igår gick Felix upp till sitt rum, men när jag ropade på honom svarade han inte. När jag sprang upp för att kolla i hans rum var rummet tomt. Jag märkte att han hade gått ut på balkongen på övervåningen för dörren var öppen, men jag såg fortfarande inte honom. Jag blev livrädd att han hade klättrat över räcket, men när jag kom ut på balkongen så låg han på balkonggolvet och hade lagt ut sitt påslakan och kudde för att vila. Han ville ligga där för han behövde lite frisk luft enligt honom själv. Han somnade aldrig, men låg där en liten stund och tog igen sig.


Idag har vi varit inne i Kungälv en sväng och handlat lite. Jag köpte bland annat en liten pool till barnen så att de kan sitta och plaska lite här hemma, eftersom vi inte hinner att åka ut till havet just för tillfället. Det var så uppskattat med den här lilla poolen så de tjöt av skratt när de satt där och skvätte på varandra. Lyckan varade inte för evigt för efter tio minuter ställde sig Nelly upp och sträckte ut magen för att sedan avsluta med att trycka ut två bajskorvar. Det var bara att tömma poolen och fylla upp den igen. Det var tur att poolen var så liten så det gick snabbt att fylla upp den igen.



Igår målade Felix en teckning med sina vattenfärger som han ville posta till sig och Nelly. Han hade tydligen sett på tv att det var en pojke som hade postat brev till sig själv. Idag fick han posta brevet och det kommer nog att vara en förväntansfull pojke som följer med till brevlådan i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar