21 juni 2011

Vill vara annorlunda

Idag har vi varit hemma och lekt och grejat. I morse hjälpte Felix mig så snällt att diska. Han är riktigt duktig på det när han vill. Han hjälpte mig även att städa undan grejer som låg framme här och var och det gjorde han i ett raskt tempo eftersom han visste att vi skulle sätta oss och pussla efter att vi hade städat färdigt. Duktig pojk!

När vi satt och pusslade satt Felix och sjöng så fint på Lilla Hästen Plopp. Han sjung snabbare och snabbare för varje gång.


Nelly är lite förkyld så hon har varit kinkig i några dagar, men det känns som att hon börjar bli lite bättre nu, men hon är tröttare än vanligt. Idag sov hon middag i 2,5 timme i sträck och det var ungefär en halvtimme mer än vanligt.

Under eftermiddagen var vi nog ute i två timmar och lekte med barnens nya saker de har fått till sin lekplats. Felix klättrade och åkte rutschkana på klätterställningen och även Nelly fick prova på att åka rutschkana några gånger. Hon tyckte att det var så roligt så hon skulle klättra upp för rutschkanan själv, men det gick inte så bra.


Vi gungade idag också och även det var så populärt så Nelly blev helt vansinnig när jag hade tröttnat efter tjugo minuter. Det gick över när hon fick vara i sin nya lekstuga och leka. Stackaren klämde fingret i fönstret strax efter det att jag tog kortet på henne. Hon stod med fingret emellan när hon skulle stänga fönstret, men förstod nog inte att det var hon själv som klämde till för hon drog bara ändå mer så jag fick rädda henne.


När vi kom in efter all lek där ute så ville Felix gå upp och byta om eftersom han hade kissat på sig lite. Jag hör hur han håller på att prata uppe på sitt rum och kommer till slut ner som en..... pepparkaksgubbe, med full mundering! Felix säger; "Jag ville vara lite annorlunda resten av dagen."






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar