23 juni 2011

Spika, spika, spika

Här hemma har det varit lite av en sjukstuga de senaste två dagarna. Både jag och Nelly har varit förkylda så Felix har fått vara ute och lekt själv. Vilken tur att han har så mycket att leka med nu så att han kan fördriva tiden själv en stund. Han snurrade på gungan hur länge som helst till slut gick han och lade sig på sandlådan för han kände sig lite yr. Lilla Nelly skrek och ville titta ut så fort hon hörde honom på utsidan.


Jag var ute med Felix en liten stund igår och då provade vi på att spela lite kula, vilket han fick i födelsedagspresent av Hugo och Emil. Han tyckte att det var roligt även om jag vann och det verkar som att han har börjat ta förluster lite bättre nu för tiden.


Lilla Nelly är och klättrar överallt hela tiden. Igår hade hon klättrat ner i sin docksäng och satt där i och läste en bok. Det är säkert lite mysigt att sitta där i den trånga sängen.


Igår skrämde jag upp Nelly genom att sätta igång en hund som Felix fått av gammelmoster Marita. Den reser sig upp och går runt och små-skäller. Nelly blev helt hysterisk när den kom mot henne, men hon såg nyfiken ut till en början.

Nelly har varit lite hängig idag och det visade sig tydligt när hon helt avslappnat låg i soffan och tittade på Felix barnprogram på tv.



Idag gick Felix ut med lite från sin verktygslåda som han fick från morbror Mikael med familj. Jag fick gå ut och ge honom en spik så att han fick sitta och hamra på den. Det var jobbigt för honom att få i den så jag fick hjälpa honom lite. När jag kom ut tjugo minuter senare och hade hört honom hamra hela tiden satt han fortfarande och spikade på samma spik och hade nog fått ner den max en millimeter. När jag frågade honom hur det gick svarade han: "Det går jättebra mamma, men jag får nog fortsätta spika i morgon för jag börjar bli trött."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar