6 mars 2011

Boxarnäsa

Idag var det återigen dags för sim för både Nelly och Felix. Medan Nelly badade stod jag och Felix utanför och väntade i gymmet. Felix sprang runt som en tok där bland maskinerna och jag fick stoppa honom ett flertal gånger när han var för klåfingrig. Favoritmaskinen blev roddmaskinen där han kunde åka fram och tillbaka på sitsen.

Hmmm hur fungerar den här då?

När det var Felix tur att bada sa han att han ville vara under vattnet med huvudet, men när vi gick ner i bassängen ångrade han sig och sa att han absolut inte ville det. Han simmade runt som bara den och sparkade och sprattlade med armarna. I slutet av lektionen skulle barnen stå på kanten och hoppa ner till sina föräldrar och vi skulle möte dem under vattnet. Felix sa med en gång att han inte ville göra det, men när jag tog på honom simglasögon verkade det kul trots allt och han gjorde det! Han hoppade till och med ner under vattnet två gånger! Det var duktigt gjort Felix!

När vi kom hem var Felix och Ola ute och grejade. Felix åkte på rumpan på en stor isfläck i slänten och det slutade inte så bra. Han ramlade och slog i både näsan och munnen och det rann blod. Det var en skakig och ledsen Felix som kom in och skulle bli omhändertagen. När Ola sa till honom att han kommer att få en boxarnäsa svarade Felix ledsamt; "Nej, jag vill ha min vanliga näsa". Nu ser näsan bra ut igen, men överläppen fick sig en rejäl smäll och är fortfarande väldigt svullen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar