31 mars 2011

Ett steg

Idag var det en mycket tidig morgon här och Nellys dag har bestått av värk i munnen. Det var gott att äta smörgåsrån eftersom det masserade det ömma tandköttet.


Idag hade de spelat bowling på dagis. Felix hade efter en stund kommit på att de kunde ta käglorna och ha de som racket och slå bollen mellan varandra istället. Dagisfröken berömde Felix för hans kreativa tänkande.


Eftersom Nelly har fått sin första tand så har det blivit dags att börja borsta tänderna på henne. Idag fick hon sin första tandborste och det verkade vara skönt när jag borstade för hon satt helt stilla och lät nöjd. Felix tog kort på oss när vi borstade.



Felix fick en ryggsäck från Bamse-tidningen idag. När han fick den sa han; "Mamma har den kommit från Bamselandet?" Jag sa till Felix att jag var avundsjuk på honom att han hade fått den och Felix kom då på en lösning. "Mamma vi kan skicka ett meddelande till postbilen. Det kan stå att Felix har fått en Bamseryggsäck och att hans mamma också vill ha en. Sedan kan vi fråga om postbilen vill komma med den. Bra va?!"


Idag hände det! Nelly gick sitt första steg. Jag var inte alls förberedd på det. Hon har gått runt genom att hålla sig i saker ett bra tag, men har aldrig vågat att släppa. Till slut fick hon till och med till två stycken steg, men det var svårt att fånga det på film. Hon verkade bli trött i benen så varenda gång jag försökte filma så vek sig benen. När pappa Ola kom hem fick han vara med och hjälpa till så att jag fick en liten film på ett litet steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar