10 mars 2011

Klåfingrig

Stackars Felix vaknade mitt i natten och drömde någon hemsk dröm så jag fick hämta honom och lägga honom bredvid oss och då somnade han om så gott. Detta gjorde ändå att han var lite trött när vi åkte till dagis och han hade varit lite trött under dagen också. Han hade inte ens orkat vara med och leka "Bockarna bruse" utan han ville bara vara publik.

Idag hade vi besök av sotaren medan Felix var på dagis. Jag försökte att leka med Nelly i vardagsrummet medan sotaren stod och grejade med braskaminen men hon hade bara ögon för honom. Hon undrade nog vad det var för smutsig farbror som kom in hit och smutsade ner.


Nu för tiden kan vi ställa Nelly på golvet och hon hittar balansen med en gång och sedan står hon väldigt länge och när hon blir trött så sätter hon sig ner på golvet igen utan att ramla. Det är skönt att hon börjar bli mer stabil för då behöver man inte springa runt henne hela tiden för att man är rädd att hon ska slå sig.

Nelly fortsätter med att var klåfingrig. Idag höll hon återigen på att gå till ljuslyktorna på vardagsrumsbordet igen. Hon tycker att det är roligt när jag säger till henne för hon skrattar stort varje gång och innan hon börjar att röra ser hon sig om för att se om jag är i närheten. Hon är lurig den tjejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar