7 mars 2011

Second Hand

Idag var det studiedag på dagis så vi åkte till mormor och morfar och hälsade på och åt lunch. Felix satt och spelade ett nytt Kalle Kunskap-spel på deras dator så han var inte något vidare social. När vi skulle åka därifrån fick Felix syn på en katt som han sprang efter. Han klappade den flera gånger och katten till och med lade sig ner för att bli mer klappad. Jag fick i princip dra Felix därifrån för att vi skulle komma iväg.


Efter besöket hos mormor och morfar åkte vi med dem till Second Hand-butiken i Kungälv. Där hittade vi en liten grävmaskin till Felix för 50 kronor.



När vi kom hem och skulle hämta posten frågade Felix mig om han skulle få någon post idag. Jag sa åt honom att jag inte trodde det, men oj så fel jag hade. I brevlådan låg det ett stort grönt vadderat kuvert på  vilket det stod "Felix och Nelly Linde" och det var från gammelmoster Maud. Barnen fick öppna det när vi kom in och det var fyra olika gossedjur. Barnen blev så glada och Nelly blev helt störtförälskad i den ena av dem (figuren från Drömmarnas Trädgård). Efter att de hade lekt med gossedjuren ett tag började Felix istället leka med kuvertet. Han fyllde det med andra saker och gav överraskningar till mig lite då och då under hela eftermiddagen.

1 kommentar:

  1. Förstår att hon blev störtförälskad i Uspy Daisy. Maija gillar henne också! :)

    SvaraRadera