11 mars 2011

Gung, gung, gunga

I morse när det började att snöa igen så började Felix prata om att han inte ville att det skulle bli sommar. När jag frågade honom varför, svarade han; "Jo, för då kommer fästingar och getingar. Jag tycker inte om det för de sticks." 

Efter lunch så åkte vi in tilll Kungälv och gick en promenad till lekplatsen vid ankdammen. Det var skönt för oss alla att få lite frisk luft. Felix sprang runt på lekplatsen och skrämde lite då och då slag på alla ankorna genom att han skrek på dem som han brukar göra när han ser fåglar. Både Nelly och Felix tyckte att det var roligt att gunga. Det var andra gången som Nelly provade att gunga och hon fullkomligt älskade det.


När vi åkte hem från Kungälv somnade Nelly i bilen och när hon vaknade var hon jätteledsen och hungrig. Det var svårt att mata henne för så fort man tog ut nappen så började hon gallskrika. Det är svårt att veta vad som är fel när hon blir så ledsen eftersom det inte händer så ofta. Det gick över efter ett tag, men jag fick gå runt och bära på henne i nästan en timme för så fort jag satte ner henne blev hon ledsen igen.



Ikväll när Ola kom hem hade han med sig de kläderna som jag hade beställt till barnen från Me&I. Felix hade valt sin tröja själv och var helnöjd när den kom. Till Nelly beställde jag en liten klänning och en scarf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar