25 mars 2011

Våffelkalas

I morse var vi effektiva och hade gjort oss i ordning allihop redan när klockan var halv åtta. Vi började då att göra lite förberedelser till påskkort. Felix satt och stämplade med mina stämplar och fick låna mina pennor för att färglägga. Vi satt i nästan två timmar och pysslade och Felix bad om att få göra det snart igen och det ska han givetvis få göra.



Nelly satt och halvsov medan vi pysslade. Hon har varit lite hängig hela dagen idag och febern är kvar. När det såg ut som att hon skulle somna gick vi ut och lade henne i vagnen istället.


Jag och Felix passade på att leka lite på utsidan medan Nelly låg och sov middag. Felix fick lov att inviga studsmattan för våren och han blev överlycklig över det. Även jag fick vara med och hoppa och Felix tjöt av skratt stundtals.


Vi hade picknick ute i det gröna idag. Felix tyckte att det var mysigt och sa; "Åh vad skönt med en riktig picknick mamma!" Felix var lite busig för han lovade mig att inte äta av Tom & Jerrry-kexen förrän han hade ätit upp sin macka. Jag visste att det var fem kex som jag hade lagt upp, men när jag var och kollade till Nelly och kom tillbaka till filten var det bara fyra kex kvar. När jag frågade Felix om det inte låg fem kex på tallriken när jag gick började han att räkna med munnen full av kex och då kom han bara till fyra och sedan pekade han i munnen och såg glad ut och sa; "Fem!"


När vi åkte till Kungälv idag så satt jag och tittade på Felix i backspegeln. När han såg att jag tittade på honom så började jag flirta med honom, men det tyckte han inte om för han förklarade att han ville titta på bilarna istället. När jag frågade honom om han inte tyckte att hans mamma var fin nog att titta på svarade han; "Dina byxor är i alla fall fina." Det var ju bättre än inget i alla fall.

Ikväll när Ola kom hem från jobbet överraskade vi honom med våffelkalas på självaste Våffeldagen. När vi var på Maxi fick Felix köpa in tallrikar, muggar, ballonger och servetter och motivet som han valde var Spiderman, men innan vi åkte dit ville han egentligen ha servetter med kycklingar.

Felix hjälpte till och gjorde smeten. Nelly satt mest och skrek bredvid på grund av tänderna som håller på att komma upp.



Det var Felix som dukade upp till kalaset helt själv. Jag behövde bara hjälpa honom med servetterna och blåsa upp ballongerna. När han gick och hämtade besticken så sa han; "Det är det här som kallas för att servera mamma." Felix var snäll och lånade ut sina plastbestick till oss eftersom vi hade varit snälla idag.



När Ola kom hem tog vi på honom en "ögonbindel" och Felix vägledde honom med höger- och vänsterkommandon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar