9 mars 2011

Spanaren

I morse blev Felix ledsen när han vaknade och märkte att jag jobbade och pappa Ola skulle vara hemma. Han sa; "Jag vill att mamma ska vara hemma. Jag vill att du ska vara på jobbet istället." Det gick över efter en stund och han tyckte det var riktigt roligt att ha pappa hemma.

Lilla Nelly var busig idag och stod och lekte med ljuslyktorna på vardagsrumsbordet. Då var vår egen lille spanare på plats och fotade henne. När Ola kom ut till vardagsrummet berättade Felix för honom att han hade tagit kort på Nelly när hon lekte med dem så att han kunde visa det för mig när jag kom hem.


Idag när Felix badade här hemma i badkaret hade han på sig simglasögonen och provade att vara med huvudet under vattnet och titta på sina leksaker. Han berättade för mig när jag kom hem att han hade sett sin stäppzebra och en vattenkanna.


Idag före Ola och barnen skulle åka till Maxi berättade Ola för Felix att han var tvungen att mata Nelly innan de åkte, så Felix gick upp på sitt rum och väntade. Efter en stund ropade han ner och frågar om Ola har matat färdigt Nelly än och går sedan ner och tittar på Nellys tallrik och säger; "Jaha, är det så länge kvar. Då hinner jag leka färdigt."

Felix funderade idag över ålder och satt och sa till Ola: "Först var du en nolla, sedan en etta, sedan en tvåa och sen var du en trea och då var du min ålder". Sedan sa han samma om Nelly, men när hon är en trea så är Felix fyra. Hmm vet inte riktigt hur det där ska gå ihop.

Dagens kloka tanke av Felix; "Pappa när det är natt här så är det morgon någon annanstans."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar