28 mars 2011

Rondellen

Idag har det varit lite sjukstuga här hemma igen. Den enda som är fullt frisk är Felix så han fick åka till dagis idag. Som tur var sov Felix till åtta i morse så han var utsövd när han vaknade och det är bra inför en dag på dagis.

När jag hämtade Felix så var han på väg ut för att leka så han blev lite besviken när jag kom och skulle hämta honom, men det lättade snabbt när jag sa att vi kunde leka lite på dagiset innan vi åker hem. Vi lekte i lekstugan och Felix bjöd mig på mat där.


Felix hade fått ett märke på kinden idag och när jag frågade vad han hade gjort så berättade han att Edgar hade kastat en sked på honom. När jag frågade honom varför så sa han att han hade varit dum mot Edgar innan, men han ville inte berätta för mig vad han hade gjort. Ibland skulle man vilja vara en liten fluga som hade kunnat vara med och se vad som händer en dag på dagis.

När vi åkte hem från dagis så kommenterade jag att en dam gick mitt i rondellen och då undrade Felix vad en rondell var. Jag förklarade det för honom och då säger han efter en stund; "Vi kan fika på en rondell någon dag." Jag tyckte inte att den idén var så bra, men Felix höll fast vid att det var det eftersom det finns gräs i mitten.

Vi åkte till återvinningen på väg hem och Felix ville vara med och kasta i grejerna i hålen. Han fick bland annat lämna sin gamla tandborste i plaståtervinningen. Han förklarade för sin nya tandborste när vi kom hem att hans kompis hade hamnat i en container och kommer kanske få en ny figur på sig en annan dag.


I eftermiddags spelade vi lite fotboll i köket och Nelly hon skrattade så att hon tjöt. Det finns inget skratt som smittar så mycket som ett barnskratt.


Nelly vill fortfarande inte äta ordentligt och hon är lite hängig och vill gärna luta sitt huvud mot något för att vila sig. Det är tur att hon har lite att ta av för nu var det snart en vecka sedan hon åt som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar