20 mars 2011

Kräksjuka

I fredags morse började Felix lukta på Nellys hand och säger; "Nelly luktar grå färg. Jag gillar grå färg. Mamma, du luktar rosa. Mmmmm vad jag tycker om dig för du är så stor och luktar rosa och då kan jag gosa med dig."

I fredags kom Pirre och Feffe till oss och Ola skulle hämta dem vid fyra inne i Göteborg. Stackars Felix gick och längtade från det att han vaknade och tills de stod utanför dörren. Varenda gång jag öppnade dörren under dagen kom Felix springande för att se om det var Pirre och Feffe som kom.

Med en gång som de kom ville Felix ut och leka med Feffe. De skulle göra en liten snögubbe av den snön som låg kvar på marken.


På fredagskvällen sa Pirre till Felix att han fick väcka henne tidigast klockan åtta på lördagsmorgon. När klockan visade så här:

... sprang Felix och knackade på Pirres dörr. Pirre hade lovat att de skulle spela Animal Crossing på Nintendo Wii. När Pirre hade vaknat till så satte de sig i soffan och mös och spelade.

Tänk när jag också kan spela detta!

Jag vill också dra i skägget!


Vid lunchtid åkte vi in till Gothia Towers och träffade familjen Winterlén. Vi vuxna tog oss varsin räkmacka och Felix tog en köttbulletallrik.


Efter räkmackan var det dags barnen att gå på Universeum med de stora pojkarna. Det är alltid populärt! Felix provade bland annat på ett spel där man skulle gå på en spelplan där man skulle minnas var de röda gubbarna låg dolda.




De såg även en massa apor som hade fått ungar.


På kvällen så lagade vi en massa god mat här hemma. Under tiden så var Pirre lite lekledare för de små konstnärerna. Felix skulle måla Oscars blöja när han hade bajsat på Universeum.



Pappa Ola bakade barnpizza till barnen. De uppskattades av barnen.


I morse var barnen ute och lekte lite. Felix hade sparkat så mycket boll så han var helt svettig när han kom in.


Efter det att vi hade kört Pirre och Feffe till tåget var det dags för Felix att gå på Plask och Lek. Idag fick Nelly hoppa över för hon har haft 39 graders feber under dagen. Det gick väldigt bra för Felix idag och han var under vattnet två gånger och en av gångerna utan simglasögon.

Under kvällen idag har Felix klagat över att han har ont i magen och det visade sig att magsjukan har kommit till honom. Jag hörde ett litet gnällande från hans rum och när jag kommer upp är hela sängen nerkräkt. Stackaren var så ledsen och ynklig. Hoppas att han får sova bra i natt ändå och att han slipper kräkas för mycket. Hoppas även att lilla Nelly slipper få det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar